Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 2158 ggr
Sandiy
1

Ont i brösten

Äter gestrina och åt det bara en månad innan  jag sluta då jag fick sååå ont i mina bröst av dom. Jag kunde inte ha bh eller tröja på mig pga smärtan. Tog dom heller inte varje dag då jag är så glömsk. Slutade i samband med att mensen kom, var en liten sparsam blödning men mensvärk som var 1000 gånger värre än den brukar. Sen fick jag mens igen 2v senare, också sparsam blödning men ingen mensvärk, bara lite kramp i magen men inget jag tänkte på. Höll sig 4 dagar och inte 7 dagar som den annars brukar. Har fortfarande riktigt ont i mina bröst o vägrar ge med sig. Var i slutet på september jag sluta.  Har haft oskyddat sex regelbundet.  Tror inte jag är gravid då jag fick mens i slutet av oktober, de fyra dagarna. 

Vill att smärtan i brösten ska gå bort då jag inte kan koncentrera mig riktigt på jobbet, jobbar som förskolelärare och händer att barnen svänger en arm rakt på bröstet o då faller dessvärre några tårar. Kan inte ha bh och måste ha långa pösiga tröjor. Det börjar bli väldigt frustrerande nu, finns det nått man kan göra?

Mvh En väldigt besvärad kvinna i åldern 28.

Ebolaa
1

Hejsan! Det där låter ju riktigt jobbigt TS, det är nog bäst att du ringer vårdcentralen eller gynmottagning när du har sådär ont. Det är inget ovanligt med att ha ont i bröstet, men det där låter lite extremt. Men säg inte säkert att det inte är graviditet, när du faktiskt har haft oskyddat sex och inte tagit dina piller varje dag, och i början på en graviditet har man just precis sådär ont i tissarna.. Ta ett gravtest imorgon så att du kan stryka det från listan..

Har dut estat vanlig värkmedeicin som panadol ? Eller någon lokal kräm som du kan smeta på stället där det gör som mest ont?

Hoppas det blir bättre snart!! Ciao

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Anonym
Anonym
0

Jag håller med föregående talare, kolla åtminstone så att du inte råkar vara gravid. Jag hade sådär ont då jag var gravid och det var en fruktansvärd smärta.

Sandiy
0

Har pratat med vc samt gyn och de säger "men det är normalt, ge det lite tid så försvinner det snart". Har tagit värktabletter men det hjälper inte.

Tog ett test i oktober nån gång men visade neg. Min man och jag har försökt bli gravida i 6 år nu. Tagit alla möjliga tester och allt ser fint ut och vi har goda förutsättningar att bli gravida. Men som sagt 6 år senare och inget hänt :(. Började med gestrina för att minska mensen och smärtan och vi valde att sluta försöka då jag är arbetslös nu sen 4 mån tbx. Så därav anledningen att vi inte skyddat oss när jag missar piller osv. 
Funderar på att ta ett test till, men jag kissar var tredje timme ungefär. Ibland oftare. Kissar runt 3 på natten, nästa gång vid halv 6-6. Går upp runt 7 ungefär så urinen har inte vart i mig sålänge, hört att man ska hålla sig ca 4 timmar?

Sarah
0

Tycker också att du ska ta ett test. Vi försökte vi gravida i ca 4 år, visserligen inte helhjärtat, men ändå. Sen vips fick vi en dotter.