Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettgynekologsnack
Läst 1042 ggr
Anonym
Anonym
0

Extrem klåda!

Jag håller på att bryta ihop här, har nu i flera dagar haft en extrem klåda i underlivet. Mest har klådan denna gången suttit vid klitoris och hur mycket jag än smörjer eller med vad så ger det sig inte. Har testar svampmedel nu de senaste två dagarna och det brukar alltid hjälpa men inte denna gången. Jag vet inte vad jag ska göra längre. Nu lyckades jag klia sönder mig så nu är jag tillbaka på ruta ett med sprickor och ännu mer klåda.. Har ni något tips på klådstillande som kan hjälpa? Jag ska kontakta en gynekolog men får bli först nästa vecka..

[Ruffsetuss]
2

Pröva med Zylocaingel ( bedövningsmedel ) finns på Apoteket , bedövar i huden så det inte kliar . Används också när man har klåda av tex. Stora myggbett .

[Tuulikki]
0

Smörj med någon olja du har hemma t.ex olivolja. Sov utan trosor, lufta när du kan. Använd inte spets/stringtrosor. Sluta hålla på att smörja med krämer och liknande, det irriterar underlivet ännu mer.

Och gå till apoteket och be om någon bedövande salva (kanske "kylande"?). Har inte koll på vad som finns men #1 nämnde ju någon :)

IceTee
0

Ring 1177!

Medarbetare på Skor iFokus