Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettgynekologsnack
Läst 1296 ggr
[kanskemenbarakanske]
0

vitt efter svamp

Jag gick på antibiotika och fick en rejäl svampinfektion av detta som jag lät gå i 3 dagar utan behandling tills att jag inte orkade med klådan. Behandlade med 3 vagitorier (stavas det så?))och svampkräm i kanske 1 vecka. Slarvade med denna kräm och hade även sex under detta. När jag gick på svampbehandlingen gick jag även på antibiotika (då jag tog de tre vagitorierna) vilket jag tror gjorde att det inte gav samma effekt. 

Nu till saken. klådan och flytningarna är borta men det är något vitt i underlivet som jag aldrig haft förut. När jag torkar mig efter toalettbesök så blir det som vita prickar och "korva". Som när man "rullar hud" i bastun ni vet? Jättesvårt att förklara och hoppas verkligen någon vet vad detta är! Och nej det vita är inte toapappret så det kan vi utesluta redan nu :)

AnneN
0

Vid Svamp kan man få gryniga vita flytningar, så kan hända att du inte fått bort svampen helt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[kanskemenbarakanske]
0

Som sagt har jag inte flytningar längre alls. Detta är som "hud" som jag kan rulla liksom i underlivet. Asså gnuggar jag så kommer detta upp.

Ladydragon
0

tror oxå att svampen inte är helt borta ännu 

min erfarenhet är att får man Svamp i underlivet efter antibiotikabehandling så kan det krävas tablettbehandling (såna man sväljer ner) för att få bort svampen 
dessutom ska man vänta med att behandla svampen tills efter antibiotikabehandlingen är avslutad

[kanskemenbarakanske]
0

ska nog köpa en såndär tablett dådå 😊

[Forest]
0

jag tror som dom andra att du behöver mer behandlign men skippa sexet under bahandlingen så slipper du göra mer ombehandlingar ;)

Rainee
0

Får du inte ont under sex när du har Svamp? Lyllos dig, jag får jätteont om jag har sex i början, under eller precis efter Svamp :'(

[kanskemenbarakanske]
0

Känner inte av nått precis under sexet men efter kan jag bli öm :p

Åsa S
1

Man brukar få ut det som är kvar av vagitorerna efter behandlingen det brukar se ut som nån vit massa

[kanskemenbarakanske]
0

Det är det inte då jag tog dessa för 2-3 veckor sedan :)

Rainee
0

#7 Okej, samma här men får även ont i början av sex då, men känns inte lika mycket under, känner av efter också som du säger, fast värre.. Det suger :c

[Devya]
0

#10 Det är delvis därför som man inte heller ska försöka ha sex medans man har Svamp. :) Om man inte använder kondom så kan även killen råka få Svamp.

Rainee
0

#11 Ja jag vet, därför jag inte har det när jag har Svamp. Men alltså jag har ju råkat haft det förut då jag inte visste om att jag hade Svamp och det gjorde jätteont. Har dock läst att det är extremt ovanligt att killar får Svamp och när de väl får det så brukar det försvinna av sig självt :)

[Devya]
0

#12 Det är inte extremt ovanligt, dock ovanligt. Mitt ex råkade få Svamp ett antal gånger (och behövde skaffa medicin) medans jag själv aldrig fick Svamp.

[kanskemenbarakanske]
0

Men aha trodde inte killar fick Svamp! Pojkvännen har inge sagt nått och jag har varit öppen med detta. Så hade han fått det skulle han sagt det liksom :)

Rainee
0

#13 Det var väldigt konstigt kan jag medge, särskilt att det inte överfördes till dig som kvinna. Men oftast försvinner det av sig självt för killar utan behandling.

#14 Han kanske inte visste att killar kunde få det? Min kille visste inte detta förns jag själv talade om det för honom, dock så borde han märka om det kliar eller liknande, men som sagt, kan ju försvinna av sig självt så han kanske inte tänkte mer på det :)

[Devya]
0

#15 Vi använde dock kondom då vi hade sex och så hade vi förstås inte sex alls då han hade Svamp.

[kanskemenbarakanske]
0

Han vet om att killar kan få men att det inte händer lika ofta😊

Rainee
0

#16 Okej då förstår jag :)

#17 Okej va bra :)