Primolut Nor
Jag har nyligen fått Primolut Nor 5mg utskriven från gyn-läkare, för att jag verkar ha någon hormon obalans då jag får massa små blödningar ca en vecka innan mens som sen håller i sig tills mensen sätter igång på riktigt.. väldigt drygt!
Tänkte bara kolla här om de finns nå fler som har använt sig utav Primolut nor och har lite erfarenheter av dessa tabletter? nå biverkningar? vad de hjälpt osv? ^^
Har inte hört talas om de tidigare, men det är i alla fall nått ämne som efterliknar det kvinnliga gulkroppshormonet (progesteron).
Har använt dessa i en menscykel nu (ska använda de i 3), ska ta 1 tablett morgon och kväll från dag 16 till 26:e i menscykeln och peppar peppar 4 dagar efter jag slutat med sista pillret fick jag min mens utan små blödningar innan!
Men något jag märkt när jag tog tabletterna var att min aptit ökade och att jag även gått upp 1 och ett halv kilo i vikt, vilket jag inte har nå speciellt emot då jag försökt gå upp i vikt jätte länge x) Min sambo har även påpekat att han tycker mina bröst har ökat lite i storlek O.o vilket inte jag lagt märke till men okej.
ja, nä jag ville bara höra lite andras erfarenheter och sådär.. :)
// Michis
Jag har testat dem mot en cysta i 2mån jag blev bara lite mindre glad under den tiden men viktuppgång är en av biverkningarna man kan få även depressioner och en del märker ingenting det är väldigt individuellt. (Primolut Nor används även för att skjuta upp mensen och man kan få en liten mängd piller utskrivna hos läkare ifall man ex. ska åka utomlands och vill njuta av sol och bad och det är väl så många har stött på medicinen)
använde dom när jag skulle åka utomlands för att skjuta på mensen… skapade typ bara problem då mensen kom 3-4 dagar tidigare än vanligt (var alltid väldigt regelbunden flera år innan, visste typ vilken timme mensen skulle komma), sedan sköt den upp nästa mens över två, närmare trecykler, måttligt roande att gå runt och vänta på mens hur länge som helst och inte ha en aning om när den skulle komma.. Vet inte hur de fungerar när man ta dem av andra orsaker :)
Hade ingen mens alls när jag åt dem väldigt skönt gick på vattengympa väldigt ofta då.
Jag har tidigare använd Primolut just vid resor och för mig har det fungerat perfekt. Inga biverkningar.
/Maria