Kondomen sprack
Som rubriken lyder så sprack kondomen vid samlag för mig o min sambo. Han hann komma men han sa att de inte kom i mig, att han hann dra ut den före. Tog ett dagen efter piller, men hur stor är chansen att bli gravid? Känns ändå som att de kunnat komma sperma i mig.
Du skrev att du tog ett dagen efter piller, och om du tog det inom tidsramen så är graviditet högst osannolikt!
Tog pillret ca 12 timmar efteråt.
Tror nog att ni har undvikit problemet genom att du tog dagen efter pillret. Jag tycker inte att du behöver oroa dig.
Hade du ens ägglossning? Om inte så är risken ännu mindre att du skulle råkat bli gravid. För säkerhetsskull så kan du ju testa dig sen då du ska ha din mens.
Jag fick min mens dagen efter.. Så jag vet inte riktigt?
#5 Jag tror du kan känna dig lugn. :)
5 har du fått mens så är det lugnt :) Det är bra att ha koll på när man har ägglossning i snitt är det kring 12-16 dagar innan mens några dagar innan den är man som mest fertil. Minns jag inte helt fel så kan mensen komma efter tagit dagen-efter-piller, bör stå på om det annars låter jag det vara osagt.
Om han hann dra ut den + att du tog ett dagen efter piller så tror jag att du kan vara helt lugn! De där pillren är ju gjorda för att hindra graviditet om du skulle fått sperma i dig, men eftersom han hann dra ut så fick du kanske bara en väldigt liten mängd i dig vilket gör det ännu mer säkrare att du förmodligen inte kommer bli gravid :)
Tack för era svar. Kan nog vara lugn då! :)
Om du fick din mens dagen efter känns det inte som du är i din cykel för att bli gravid.