Njurbäckeninflammation?
Hej! Jag undrar om det kan vara så att jag har njurbäckeninflammation för att jag har urinvägsinfektion men nu också väldigt ont i ländryggen och också sidorna av magen (mest vänster sida) men jag har ingen feber, illamående, frossa eller liknande. Har också bara haft urinvägsinfektion i 2 dagar, men eftersom jag har läst att ont i ryggen och sidan av magen är symptom av njurbäckeninflammation och att man inte måste få alla symptom för att man ska ha det. Dem symptom jag inte har är: Du känner dig ordentligt sjuk Feber Illamående Och de jag har: Ont i sidan av magen Ont i ländryggen Svider när du kissar Du måste kissa ofta
Jag hade en lättare urinvägsinfektion för några år sedan som jag sket i att behandla och någon vecka senare fick jag ont i ryggen och kring revbenen. Från att ha börjat känna av det vid 9-tiden på morgonen till att ha otroligt ont vid 15-tiden. Min syster hade haft njurbäckeninflammation några år innan och blev väldigt dålig så jag ringde läkaren direkt. Fick komma in direkt och ta urinprov som visade massvis med bakterier.. och som det luktade illa om kisset också 🤮
Läkaren sa att det var bra att jag reagerade så tidigt. Infektionen hade liksom inte riktigt fått sånt stort fäste ännu. Mao det kan förklara varför febern och frossan inte hade dykt upp ännu. Hade jag väntat till nästa dag kanske jag hade fått stanna på sjukhuset.
Så ring till vc nu eller 1177! Det kan eskalera sjukt snabbt!
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Kan vara njurbäckeninflammation, ring 1177 snarast och följ deras råd!
Medarbetare på Skor iFokus