Tips på dildo
Jag har länge velat ha en dildo men inte tagit tag i och kollat efter en som skulle passa.
Jag vill ha en dildo egentligen för att förbereda när jag väl vill ha sex. Jag har aldrig haft sex och är trång, därför skulle jag vilja hjälpa mig själv med hjälp av en dildo.
Kan ni rekommendera någon som inte är allt för stor men är skön?
Jag kan tänka mig typ rabbit eller nått sånt. Har kollat på dem många gånger, men känns som om alla är jättestora :/
den får inte vara för dyr.
Tack på förhand
Man blir inte "mindre trång" efter sex eller användning av dildo. Slidan är ganska anpassningbar.
Brukar kännas trångt kanske första gången eller så vid sex pga att man i regel inte är tillräckligt avslappnad mm.
Googlar man finns det flera sidor som säljer sexleksaker, sedan är det efter tycke och smak vad man föredrar.
Kanske gå in i en sexbutik om det finns i närheter och "känna och klämma" kanske? (om man vill såklart).
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Att använda en dildo är inte alls som att ha sex, och en rabbit är väldigt avancerad och absolut inte som att ha sex! Vill du ha en dildo så välj en liten enkel istället.
/Christine
Jag skrev att jag skulle kunna tänka mig en rabbit, inte att jag absolut skulle ha en! Jag skrev här för att få tips på en bra dildo! men det verkar ha varit en dum idé!
Det är egentligen inte enbart för att jag inte har haft sex som jag vill ha en dildo! Jag vill ha något annat alternativ än bara använda fingrarna!
Sexotek.se Där kan du nog hitta något.
May the Gerbils be with you :3
#5 Det är ju så att jag inte riktigt vet vad man ska välja. Finns så otroligt mycket.
#3 - Jag skrev heller inte att du måste/måste inte använda den ;) Du ville ha tips på vad du kan välja och jag rekommenderade dig att välja en liten och enkel. Du skriver att du vill ha en dildo för att förbereda dig för sex, och jag skriver att det är inte samma sak, så vad är det du blir upprörd över?
/Christine
#7 Jag ville ha tips och om någon kunde rekommendera någon dildo! Och klart som tusan att jag vet att en dildo inte är samma sak som sex! Jag är varken dum eller född i går!
Med denna tråd ville jag ha tips och idéer på olika dildos och verkligen få länkar som jag kunde kolla in och se vad folk tycker i olika recensioner!
Jag vill inte ha folk som skriver att en dildo inte är samma sak som sex, för det vet jag att det inte är.
Vill enbart ha TIPS på olika dildos som jag kan titta på och se om det är något för mig. Ingenting annat!
Jag är inte enbart ute efter att skaffa en dildo för att enbart förbereda för sex, det är mer än så. Jag vill ha andra alternativ och göra det skönt för mig själv. Jag har kommit i den fas att jag vill ha något mer än bara fingrar/händer
Som en trång jävel som förr knappt fick in ett finger så jo, dildo kan absolut underlätta inför sex. Från att knappt få in ett finger till att utan problem ha sex helt smärtfritt. Om det sen är fysiskt eller psykiskt, who cares, men påståenden om att det inte alls kan förbereda en stämmer inte för fem öre.
TS, själv provade jag en Lady finger först, den är rätt smal och enkel, kanske kan vara något att kolla upp att börja med. Kolla annars på analdildos, de är ofta lite mindre, kan vara bra att börja med om du hittar nåt du gillar.
Rabbits finns i olika storlekar tror jag, går inte att säga att en rabbit i sig är stor eller liten alltså. Själv fick jag kämpa några månader innan jag kunde använda min och hade inte bara problem med storleken utan även med knottrorna som än idag är rätt obehagliga.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#9 Tack för ditt svar, ska verkligen kolla om det här :D Tack ännu en gång :D 😃
Håller helt med #9 Gulzebra!
T o m transexuella M to F som blivit omopererade till kvinnor får dildos i olika storlekar för att bit för bit töja ut så att det ska gå att ha samlag!
Slemhinnan i slidan är töjbar! BETYDLIGT mer töjbar än tex en örsnibb.
Är man ovan att stoppa in något i slidan är det lätt att spänna sig och känna sig trång!
Då är en dildo ett alldeles UTMÄRKT redskap för att träna sig själv att slappna av och kunna njuta av allt större "penisar" och rörelser där nere med!
#10 finns det ingen sexleksaksbutik i din stad där du bor? De brukar vara jättegulliga och duktiga personal där inne som är vana med att hjälpa personer som behöver utveckla sin sexuallitet alltifrån de som är helt livrädda för sex till de som är extrema sexmissbrukare och allt där emellan.
Våga gå in och fråga om råd ska du se att det blir bra!
Känns det för pinsamt att gå själv så hör med någon kompis som kan tänka sig att följa med dig så du slipper känna dig ensam!
För det absolut bästa är ju förstås att få se och känna på sakerna och se hur stora de är i verkligheten etc.
Kanske en lite mjukare dildo skulle vara en bra början för dig tex?
Här är en butikssida där man kan sortera dildosarna efter längd och tjocklek och då välja de som är mindre tjocka tex.
Den här till exempel vore nog en jättebra startdildo! Lite mjuk, böjlig och inte så grov! Man kan prova en bit i taget med den!
Lycka till! 🌺
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Här är en sida på lustjakt som innehåller just små stavar. Vilken som passar dig får du själv avgöra, det ska ju tilltala dig och väcka ditt intresse. Men jag hade nog tipsat dig om "little dickie" då den är liten, mjuk och med vibrator.
Jag Vill iaf tipsa dig om en liten stav, kanske mjuk och absolut med vibrator. Vibratorn gör att du först kan stimulera klitoris och på så vis bli mjuk och våt. Att bara ha en enkel torr dildo som du ska försöka trycka in brukar inte vara varken lätt eller kul, då måste man ändå använda fingrarna och göra "förarbetet".
Sen är ett hett tips att beställa lite glidmedel när du ändå håller på. För om du inte blir så våt så är det svårt att få in den. Jag har väldigt lätt att bli våt så jag använder det inte, men när dom säljer dildos så brukar dom rekommendera att man köper glidmedel också iaf första gången. Finns väldigt små tuber som man kan börja med om man inte vet.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Little dickie tänkte jag också tipsa om, den var perfekt att ha som första (och är fortfarande väldigt bra såhär några år efteråt). Slår också ett slag för en vibrator istället för en vanlig dildo, betydligt roligare för då kan man ju variera sig lite mer. Vill man inte ha vibrationer så låter man ju helt enkelt bli att slå på den bara.
Tack alla ni som har gett mig tips :D
Har tänkt mig någon mjuk och med vibrator =) Så jag ska kolla närmare på era förslag och sen slå till :D Little duckie hade ju bra pris :D
#11 Jo det finns en sexleksaksbutik inne i stan, men jag tycker sånt här är så extremt pinsamt att jag inte vet om jag vill gå in där :/
Såg att den här rabbitvibratorn hade fått bra betyg i Veckorevyn. Den var dessutom på rea just nu: http://www.oliverocheva.se/produkt/rabbitvibrator-i-silikon-vit/ 😃
Vet inte om någon tagit upp det, men tänk på att köpa en i säkert material! Många som är gjorde i jelly, olika "real-skin"-varianter och liknande innehåller massor med skit, och är oftast porösa också så dom inte går att göra rent. Beroende på hur känslig man är kan dom också svida att använda. Om man prompt ska ha en jelly-stav så tänk på att använda kondom på i såna fall.
Annars är ju silikon bäst, brukar kosta lite mer men är kroppssäkert och går att göra rent ordentligt. Vet inte om du är ute efter en mer realistisk dildo eller inte, men annars har jag hört mycket gott om Lelo Ella. Intima.se har en del rabbitar i silikon också som inte kostar så mycket.
Har du inte använt en dildo innan kan det vara bra att köpa glidmedel också, till dildos i silikon kan man inte använda silikon-baserat glidmedel, men det finns många bra vattenbaserade, jag gillar Sliquid bäst då dom inte innehåller några irriterande ämnen, många glidmedel innehåller ju annars parabener, glycerin och liknande vilket man lätt kan få svampinfektioner av.
Det blev lite långt det här, men hoppas att det var till någon hjälp ändå. Tycker absolut inte att din fråga var dum. Själva tanken med sexleksaker är ju att det ska vara roligt, inte skämmigt. Själv tycker jag det är jättekul med sexleksaker och är lite av en prylnörd😃