Flörtigt? i relation
Jag är ihop med en kille sen en tid tillbaks, jag upptäckte hans chattkonversationer med en annan tjej dem hade tydligen chattat väldigt mycket utan att jag visste om det jag är tyvärr väldigt lätt avundsjuk borde säkert inte ens spana i hans chatt men kunde inte låta bli, men dem meddelanden jag såg var typ dessa tjejen hade skrivit saker som att "Hihi, jag vill att du ska börja undervisa mig…, Bli min privatlärare" och jag tyckte det lät skitskumt? sen skrev hon massa saker om hur ensam hon kände sig osv att hon ville att han skulle flytta till där hon bor han svarade ju inte så himla flörtigt tillbaks, men jag tyckte det lät skumt, hon kanske skämtade men det känns inte riktigt som sånt man skämtar om som kompisar eller..?:S
Det viktiga är ju hur han svarade tillbaka.
#1 mm håller helt och hållet med, men jag undrar fortfarande om det hon skrevs kan räknas som flörtigt eller om hon bara är vääldigt vänskaplig..
Känns som han håller liv i nån backup tjej han kan ringa ifall ni gör slut. Kanske han inte är så säker på erat förhållande.
Klart det är flörtig och helt opassande att han accepterar. En som visar sin partner respekt hade sagt åt tjejen att sluta skriva sådant.
Prata med honom. Det är säkert väldigt olika hur man pratar kompisar emellan, men jag skulle definitivt kunna säga något sådant till ett par vänner. Och jag är väldigt säker i min kärleksrelation.
Men då är det ju något som både jag och kompisen är med på, jag skulle ju inte säga det till "första bästa" som jag inte har en etablerad vänskapsrelation med. Dessutom är ju min man medveten om det, såklart. Så helt okej är det väl inte om han inte berättat det för dig.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
ok då vet jag hur ni tänker, jag tyckte det lät lite skumt hela konversationen..
Som sagt, jag skulle också kunna skriva något sådant till både tjej- och killkompisar. Jag sover ibland över hos vänner, vi skriver att vi saknar varandra och säger att vi älskar varandra osv. För en utomstående skulle det lätt kunna tolkas som "flirtigt", men det beror helt på jargonger man har.
Jag älskar mina vänner och min partner lika mycket men på olika sätt.
Jag är trots det säker i min kärleksliv med min partner.
_No way! Yes way!