Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettgynekologsnack
Läst 2067 ggr
Moa1994
0

Diflucan

Hjälper diflucan både i o utanpå kroppen vid Svamp? Eller är det bättre o köra på canesten med både salva o vagitorier? Har fått diagnos på Svamp för snart 2 v sedan o hoppades på att den skulle läka ut av sej själv men det vill den inte.

KickiG
0

Jag har använt diflucan en gång, men föredrar personligen canesten med salva och vagiatorer.  Diflucan hjälpte bra, men eftersom jag också får en jätteklåda (och därför aldrig har lust att vänta att det självläker) så tycker jag att salvan ger snabbare lindring.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Moa1994
0

Ok, ja har väldigt sköra slemhinnor o har klarat mej utan medel innan, men fanskapet kommer tillbaka hela tiden så börjar bli irriterad XD

KickiG
0

Jag hade samma problem för flera år sedan, endera var pH värdet åt skogen (ger klåda och flytningar) eller så var det Svamp. Svampinfektioner frodas om man äter mycket sött och sånt som innehåller jäst. För mig hjälpte det med en specialdiet i en månads tid. Ingenting som innehöll jäst eller socker åt jag. Frukter innehåller också socker, så de var på förbjudnalistan. Så det var grönsaker, rotfrukter och egenlagad sockerfri mat. Inget bröd, inte ens knäckebröd för det innehåller också jäst och socker.

Jag sticker inte under stol med att det var jobbigt, massa läsande på innehållsförteckningar, men det hjälpte.

Som första steg kan du ju testa med att kraftigt dra ner på sockerintaget och om du äter mycket bröd, så gå över till t ex knäckebröd som i förhållande ändå innehåller lite jäst.

Moa1994
0

såg nu att jag inte fick svar på om diflucan hjälper både in och utvändigt^^

så.. tar det Svamp som e utvändigt oxå?

Moa1994
0

o kan man ha Svamp bara utvändigt?

[silkesnosen]
0

Den tar svampen utanpå och inuti. Om du har sköra slemhinnor så skulle jag satsa på att ta pillret.

Moa1994
0

Tack för svaret :)

Ladydragon
0

min erfarenhet är att Diflucan är effektivare än salvor och vagitatorer 

#3 enligt 1177 så har man inte kunnat påvisa något samband med att äta mycket socker och svampinfektioner 

enligt Gyn som jag uppsökt flera gånger på grund av Svamp säger samma sak det hjälper inte att dra ner på sockerintaget det som hjälper är att behandla det med till exempel Diflucan

IceTee
0

Diflucan ska hjälpa mot båda vad jag vet Har du känsligt underliv hade jag avrått från vagiatorer och salvor. Mest för att smärtan det gav mig var värre än klådan jag fick av svampen Dock är sånt extremt individuellt!

Medarbetare på Skor iFokus

KickiG
0

#8 Uttryckte mig lite oklart tror jag. Det var alltså medicinering mot svampinfektion, men minskat socker och jästintag för att förhindra uppkomsten av nya infektioner.

Det hjälpte mig. Jag var inne i en cykel där jag hade svampinfektion minst en gång i månaden, oftast två gånger. Ändring i kosten hjälpte mig att komma ur cykeln. Men det kan vara individuellt detta med.