Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 798 ggr
Dexterr
0

Biverkning när?

Har för ett par dagar sedan börjat med Gestrina. När ungefär brukar man få biverkningar? Idag har jag vart illamående till o från (4dagar sen ja börja med dom). O just illamående är en vanlig biverkning så funderar på om illamåendet är pga pillrena. När jag åt ppiller sist så märkte jag av biverkningarna efter en månad men det tyckte barnmorskan va lite lång tid innan dom börja ( kan ha vart att de tog en månad för mig o förstå att de berodde på pillrena)..

Fridaaaa
0

När jag har fått biverkningar av pmedel har det kommit 1-3 månader efter att jag börjat med dem.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
0

När jag fick p-piller, sa min barnmorska att biverkningarna komma direkt eller uppemot tre månader framåt.

//Jessie

Rainee
0

Det är olika från person till person, försök att inte tänka så mycket på det. Illamående är ju en sån där biverkning som brukar gå över efter ett tag så håll ut så blir det förhoppningsvis bättre snart! Hur går det med blödningarna annars? :)

Dexterr
0

#3 inga blödningar än sålänge. Tog första tabletten på mensdag 4 dagen efter va min mens borta helt på kvällen. Brukar annars ha 6 dagar lång menscykel. Ska inte haka upp mig på illamåendet eller iaf försöka haha. Får hoppas jag slipper blödningar :)

Rainee
0

#4 Okej men om det slutade så ser det ju rätt grönt ut än så länge. Vi får hoppas på att du slipper blödningar då! :)