Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 1370 ggr
Wand
0

Akut!! Gravid?!

Jag är livrädd. Senast jag hade sex med en man var i februari/mars någon gång, och det var oskyddat. Jag har haft regelbunden mens och ägglossning sedan dess, inga humörsvängningar mer än runt just mens, inga illamåenden, cravings, ingen babykula osv. Men nu sedan jag börjat kolla på "I didn't know I was pregnant" Har jag blivit livrädd. Finns det någon som helst möjlighet att jag kan vara gravid i 7:e-8:e månaden utan att veta om det? Nu sedan jag börjat fundera på detta har jag blivit helnojig. Just nu känner jag något som kan likna en riiiiiktigt svag form av sendrag mitt i magen/ner mot blygdbenet, och när jag googlar på det dyker enbart graviditetshistorier upp. Jag har sendrag ofta men mest i vader och fötter, kan få denna känsla ibland runt mens eller ägglossning pga cystor men aaah. Jag är verkligen livrädd. Kan man ens vara gravid om man får både mens och ägglossning? Känner ingen kula eller rörelse då jag ligger på rygg, ingen känning alls egentligen, och inte syns något heller. Just detta "sendrag" gör mig nojig och bekymrad. Jag vågar inte ta ett test. Jag vill inte ha barn, skulle jag vara gravid så skulle jag adoptera bort det. Help me. :(

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Azeman86
0

Bästa att få ett svar är att kolla upp hos en barnmorska eller något sånt.

OberonsMatte
6

Risken att du är gravid är minimal, men för din egen sinnesros skull bör du köpa ett test. Skulle du vara gravid blir du inte mindre gravid bara för att du inte vet om det.

Sajtvärd Katter iFokus

OlgaMaria
4

Man kan ha blödning när man är gravid men det är enormt ovanligt att den skulle fortsätta med sitt regelbundna mönster så som den gjort för dig. Ägglossning är också typ 1 på miljarden att man får när man är gravid. Och att det inte skulle synas/kännas på din mage att du är gravid i 7-8e månaden är rent ut omöjligt. Nej, du är inte gravid.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

pyromanen
0

Gör et gravtest, då får du svar. Nej, man har inte ägglissning när man är gravid. Man kan blöda ungefär sin mens däremot.

Wand
0

Tack för svar. är lite lugnare nu. Ska dock ta mig till ungdomsmottagningen och göra gravtest där för säkerhets skull. Jag har krämpor av alla dess slag hela tiden och har haft under hela tonåren, såsom problem med höfter, rygg, axlar, omväxlande smärtor i buken, illamående osv. Mycket av det beror antagligen på hjärnspöken, och jag har inte haft en tanke på graviditet själv förrän nu. När man ser fall som helt plötsligt ska föda barn utan något symptom och t.o.m som gjort tester en eller flera gånger men ändå varit gravida… då blir man lite nojig. :p

Wand
0

Men "sendrag" i blygdben/nedre magregionen, vad kan det bero på? Blir galen över min paranoia.

OlgaMaria
0

Om du ofta får sendrag i vader/fötter kan du lika gärna få det i magregionen också. Du säger dessutom att du kan få den känslan ibland i samband med mens/ägglossning. Så det kanske inte är så konstigt. Google är inte din vän när du ska hitta en förklaring till detta. Det blir ju oproportionerligt många gravid-relaterade träffar därför att gravida kvinnor googlar allt och då blir det sådana träffar som visas. Det betyder inte alls att detta skulle vara mer förekommande när man är gravid.

obstitant
1

Det finns ett slags "smärtdrag" mellan naveln och "de nedre regionerna" som många verkar fråga om men få ha svar på (enligt en Google-sökning). Det kan ha att göra med ett ligament som är en rest av den kanal som finns mellan naveln och urinblåsan hos foster, som sen tillbakabildas efter födseln (urachus).

[Devya]
4

Men ursäkta, varför vågar du inte ta ett test?

Om man vågar ha sex så ska man väl ändå våga ta ett test? Om man inte kan ta ansvar för att ha skyddat sex så kan man väl åtminstone testa sig.

Se också till att testa dig för könssjukdomar! Det är kanske där som problemet ligger och inte graviditet.

Sen om du skulle vara gravid så skulle det helt klart börjat synas på dig för längesedan. Det är väldigt ovanligt att man inte märker av en graviditet, speciellt om man är medveten om att man kan vara gravid. :)

Oftast är det så att de som har plötsligt börjat föda barn och först då upptäckt att de är gravida, har haft en massa graviditetssymptom tidigare men har aldrig lyckats koppla ihop det med att de faktiskt kan vara gravida. Det är vad jag har läst åtminstone.

sisela
1

Det finns ju en anledning till att det blir rubriker och tv-program om en sån grej. Skulle tro att det är för att det är ganska ovanligt. Jag sitter här och stånkar i 6e månaden och har en liten Alien som boxar runt i magen. Finns inte en chans att jag inte skulle märkt det. Klart det kan hända så ta en test, ju snarare desto bättre, så slipper du oroa dig mer. Man kan ju få fixa idéer, speciellt när man googlar.

Ria74
0

Tror inte du är gravid. Jag hade blödningar i början av min graviditet men det var både mindre och annorlunda mot vanlig mens. Sendrag i nedre delen av magen får jag fortfarande och det är över 2 år sen jag var gravid.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

IceTee
0

Ni som pratar om sendrag- hur känns det?

Medarbetare på Skor iFokus

Just_kill_me
0

Jag vet att när min mor var gravid med mig så märkte hon inte av det alls och hennes mens fortsatte som vanligt så det varierar från person till person

OlgaMaria
0

#13 Och vad menade hon med det egentligen? Man kan ju mena lite olika när man säger att man inte märkte av det alls, och man kan också mena att man inte märkte av det alls under ett visst antal månader - men märkte hon inte av det alls förrän det var dags att föda?

Trollan92
0

#13 Ja sånt är lite skumt. Min syster hade mens precis som vanligt i 1-3 månader innan hon märkte att hon va gravid. hon märkte de ju på magen då hon är så smal. Men de e konstigt hur kroppen fungerar :)

smellcaramell
0

min brors kompis åkte in till sjukhuset p.g.a. smärtor i magen och åkte hem med en son, de hade inte märkt någonting alls innan så det var bara att panikköpa kläder, barnstol o.s.v.