Myggbett
I onsdags kväll fick jag myggbett nere vid foten. Det kliade rätt mycket och jag kliade hårt med mina långa naglar. Nu har der svullnat upp och är lite ömt när man tar på det. Är det farligt?
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Nope, det är så myggbett fungerar.
#1 Har aldrig upplevt att området runt myggbett svullnat upp också.
Så blir det alltid på mig.
Så blir det på mig med, ju mer jag kliar ju mer svullnar det. Är du orolig så ring 1177. Men det låter verkligen inte som något konstigt.
Samma sak händer mig. Inget ovanligt alls. :D
Så blir det på mig också, oavsett om jag kliar eller inte. Syrran kan svullna upp ordentligt. Inget farligt (:
Jag brukar ta allergitablett om det kliar väldigt mycket.
//Jessie
Det är vad myggbett brukar leda till tyvärr…
Medarbetare på Skor iFokus

Det brukar hjälpa att badda med alsolsprit då och då. Då kliar det inte så mycket.
Helt normalt.
/Maria
Däremot är det ovanligt att fråga en sådan här fråga. :) Det låter som om du inte har sett särskilt många myggbett i ditt liv. :)
#10 Väldigt onödigt att säga så. Vad vet du om mig? Jag brukar få myggbett men har aldrig reagerat såhär.
#10 Menade inte att vara elak på något vis, utan jag är endast lite förvånad! Jag trodde de flesta hade upplevt myggbett i alla dess sorter, om inte annat sett det på andra. :)
Och jag skrev inte att jag vet något om dig, bara att det lät som om du inte har sett särskilt många myggbett om du inte visste att de kunde svullna upp ordentligt och speciellt om man börjar klia på dem! :)
#12 Då ver jag om ursäkt. Har haft många myggbett men inget har någonsin blivit så svullet som detta.
#13 Jag förstår fullständigt om du blev att fundera om du aldrig har upplevt det tidigare! :D Myggbett kan svullna upp otroligt mycket om det vill sig. Jag har haft myggbett som har svullnat upp till hälften av storleken på en golfboll typ. :D
#14 Oj! Så stort är inte mitt myggbett så då är det nog lugnt. :)
Jag reagerar alltid så på myggor när jag är utomlands men sällan i Sverige.. Dock så fick jag en bestående knöl efter ett bett en gång vilket tydligen är ganska vanligt även om jag aldrig hört talats om det.. 😂
Om de inte är öppet sår så kan man ta deodorant på myggbett. De ska tydligen stoppa kliandes. Funkade för mig ^^