Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 827 ggr
Biancaa
0

Släppa taget

Varför är det så svårt att släppa taget? Jag vet att jag inte mår så bra som jag ska av min pojkvän. Mår bara bra (med honom) när jag är med honom. Ändå så är det så jävla svårt och släppa taget. Han ljuger, hans löften och förlåt bryts alltid, han är så elak ibland så jag sitter och gråter en hel kväll/natt. Alltid "Jag lovar att bli bättre".  Vi har varit tillsammans i lite mer än 8 månader. Varför är det så svårt när jag VET att jag egentligen bara mår dåligt av detta?

Visste inte vilken grupp detta skulle hamna i, så valde bara off topic, ändra gärna om det finns något mer passande.

Vibeka
1

Hej #0 

Till att börja med vill jag säga att jag förstår verkligen hur du upplever detta, har gått igenom det många gånger i mitt liv. Detta handlar om sorg så klart men också medberoende, japp du läste rätt :) Du har lärt dig i din uppväxt att sätta dig själv åt sidan,att inte lyssna på dig, att inte tillfredställa dig, att inte hylla dig osv. och i och med att du har lärt in detta beteende så ser du alltid till att göra detta med alla andra i din omgivning. Dina pojkvänner får ALLT av dig men du då? Det blir inget kvar till dig vännen. När du börjar uppskatta dig själv när du börjar se dig själv och dina behov så kommer du att lämna denna typ av killar bakom dig! OCH då finns det plats för någon lika fin kille som du är tjej :) att komma in i ditt liv! En kille som verkligen är värd dig :) 

Jag vill varmt rekommendera dig att läsa en bok som heter : Kvinnor som älskar för mycket. Av författaren Robin Norwood. Den finns att köpa då och då på Tradera.

OM du är redo att ta tag i dig själv och jobba med dig själv så är denna bok en guldbok för det ändamålet! :D Varmt lycka till på din väg och kom ihåg… Den du ska ha en livslång kärleksrelation med är DIG SJÄLV så var rädd om DIG <3

Biancaa
1

#1 Tack så mycket! Ska kolla upp den boken, tack <3

Vibeka
0

#2 Boken kan också finnas på välsorterade bibliotek :) Men detta är en bok man behöver äga, för att gå tillbaka och titta i den då och då på livets väg. Men hittar du den inte på tradera just nu så kan du ju börja med att låna den på bibblan. Ha gärna en skrivbok intill när du läser den och anteckna när du upptäcker saker om dig själv via boken och oxå när du behöver tänka igenom nåt extra mycket :) Lycka till vännen <3