Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 1256 ggr
Whippet
0

Dålig hy

Hej Nu måste jag ha hjälp, mitt ansikte är i så otroligt dåligt skick, jag är typ blå vid näsbenen, har jätte mörka ringar under ögonen som slutar med typ rödaktig orangegul med en massa Porer, jag har inga finnar, och det känns så o fräscht och äckligt så måste ha hjälp!

I'm out Vilar huvudet i handen

LinaLj
0

Vad gör du med hyn idag?

[Älskamig]
0

Du borde gå till någon hudklinik och be om råd, utifall du är osäker kring vad det beror på. De kan helt säkert ge dig bästa tipsen också!

Fingerprints
0

Har läst att många tipsar om kokosolja till många olika hudproblem. Kanske värt att prova att tvätta och smörja med det i någon månad och se om det blir bättre? 

Kokosoljan ska vara ekologisk, kallpressad och virgin.

Regnbåge

Officielle
0

Jag fick HEMSK hy av kokosolja tyvärr. Hade läst att många blivit av med acne och andra hudproblem genom att använda kokosolja. Trist att det inte funkar för alla men det kan vara värt ett försök.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Scorpio97
0

Jag använder mandelolja istället för kokos (klarar inte av lukten, och ja jag vet att det finns luktfri osv) och min hy är mycket bättre nu. Tvättar med vatten först och sedan smörjer jag med mandelolja. 

Förr hade jag dock så mycket akne att jag fick ta hjälp av läkare, och då spelade det ingen roll vad jag gjorde själv.

//Jessie

Tant Grön
0

#0 Äter du ordentligt? Jag har hört att järnbrist kan ge mörka ringar. Och brist på sömn. Jag fick mindre porer och finare hy när jag slutade dricka mjölk.

Fingerprints
0

#4 åh vad trist. Ja alla är ju olika tyvärr, fast det här var första gången jag hört något negativt om kokosolja 🙂

Regnbåge

Whippet
0

Okej ska försöka svara så bra jag kan åt alla nu :)

#1 Inte alls mycket, tar dagcreme, sedan använder jag en produkt som innehåller både concealer, primer och foundation. och sist puder. Thats it liksom .. 

#2 Kanske det ska prova lite huskurer först tror jag så får jag se sen 

#3 Kanske bättre att använda madelolja istället? eftersom #4 fick problem med det..

#5 Det ska jag absolut testa tack så mycket! 🙂

#6 Ja jag äter ordentligt dock kan det hända att jag hoppar över frukosten ibland.

Fingerprints
0

Har hört fler som som är nöjda med kokosolja än vad jag hört om folk som är missnöjda. Beror ju säkert på hudtyp men som sagt verkar det fungera för många men uppenbarligen inte alla :) värt att prova båda två säkert!

Regnbåge

Whippet
0

#9 Det ska jag, Tack så mycket. 🙂