Olyckligt kär.
Alltså. Jag vet inte vart jag ska börja, men jag måste skriva detta någonstans!
Jag har börjat intressera mig för en kille som går i min klass, vi går i trean på gymnasiet.. Sedan i vintras så har han då och då skrivit till mig, kontaktat mig osv. Ibland har han även frågat om vi ska ses! Jag har inte riktigt visat mitt största intresse, vilket nu har gjort att han verkar ointresserad av mig. Enda han gör är och kolla på mig ibland i skolan, men inte längre stunder. Han pratar inte ens med mig!
Jag vet i ärlighetens namn inte hur jag ska gå till väga. Det är inte särskilt lätt heller när jag sagt till mina kompisar att jag tycker (tyckte!) han är skum och inte är i min smak…🤔 Jag vet att de inte kan göra så mycket åt hur mina känslor är och styrs osv, men ändå..
Jag har försökt kontakta honom på både snapchat och FBs messenger, men det drygar oftast ut, för att jag inte har några saker att snacka om.. Jag är rädd att han ska tycka jag är tråkig, jobbig, och så är jag rädd för att visa mina känslor.
Jag vet inte hur jag ska göra.
Eftersom du har dissat honom så är väl enda vägen att vara rak och fråga om han vill hitta på något. Säg att du är ledsen att du inte gav någon respons i vintras men gärna skulle vilja ses och hitta på något nu. Du måste blotta lite av dina känslor nu om du ska ha en chans. Han vet ju inte alls vart han har dig. Du kan inte begära att han ska fortsätta ta initiativ till att ses.
Skit i att du är rädd. Det är bara bra för oss att våga gå utanför vår comfort zone ibland. Det växer man av. Det är inte hela världen att bli dissad heller.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#1: Nej, jag vet, men jag vet sällan vad jag ska skriva när jag tar kontakt med honom. När han frågat om vi ska ses, så vill han bara mysa, har han skrivit. Jag är inte så sugen på det, i och med att vi knappast snackat irl! Så ja.. Vad kan man prata om?
Tips?
#3 Är du säker på att han genuint vill lära känna dig och är intresserad av ett förhållande då? När han säger att han vill träffas och mysa så känns det ju lite som att han vill ha sex, och det kanske det enda han är intresserad av att få ut..
#4: ja, jag tror nästan att han bara är ute efter sex… men jag vill lära känna honom och se om han kanske kan vara på "pojkvänssteget" ? Jag menar, vi känner ju inte varandra så jätte bra förutom att vi snackat på snapchat/facebook, så ja..
#5 Hmm.. var i en liknande situation för något år sedan, funderade mycket på det där men bestämde tillslut att det var bäst att lägga det åt sidan eftersom han som din mest var ute efter sex och jag är inte sån person. Nu har jag hittat en annan jättebra kille som tog det lugnt med mig i början och visade direkt att han var intresserad av mig som person och inte sex :)