Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 695 ggr
Anonym
Anonym
0

Mensvärk

Har sån mensvärk just nu, har bara haft det de senaste gångerna. Hade inte det förra året, så kommer jag fortsätta ha värkar framöver eller kommer det vara olika? Några bra sätt att lindra det? Var ute och gick med hunden tills jag inte klararde av att gå mer så vi vände. Har så himla ont i nederdelan av magen och insidan av låren, vad kan jag göra? Skriver detta anonymt för att jag skäms över mens okey? Blir äcklad av mig själv och kan inte rå för det..

Åsa S
0

Det kan variera under livet hur ont man har ofta kan det hjälpa med en ipren eller ibumetin. Är det så att man får så ont att man inte kan leva normalt, gå i skolan, jobba etc. och inga receptfria tabletter hjälper så går man till läkare och söker hjälp.

Haku
0

Mens är inget att skämmas över!

Jag hade ingen mensvärk alls när jag var yngre typ bara någon gång och då gjorde det så ont att jag bara låg och kved i 2 timmar, men nu när jag blivit äldre har jag minst en dag där jag har smärta av olika grader tyvärr vet jag inte så mycket som hjälper att ta varmt vatten typ duscha varmt kanske en värmeflaska på magen Om smärtan är svår när man ligger ner kan man pröva att ligga med knäna uppdragna.Man kan ta receptfri smärtstillande medicin mot mensvärk för bästa effekt ska man ta det tidigt när smärtan börjar smyga sig på

Ravynsfair
0

Jag får också sådär äckelont ibland och då brukar jag lägga mig i sängen med en vetekudde över nedre delen av magen samt skrevet (heter det så på tjejer?). 

Fullt normalt att värken varierar, jag har kraftigare värk sen jag satte in spiral för 3år sedan men samtidigt kommer inte värken varje månad så jag anser att det är rätt okej. Hellre idiotont sällan än ont varje månad. 

Har du provat värktabletter mot smärtan? 
Har förvisso receptbelagd Alvedon men kör ett hopkok på 2st 665mg Alvedon och 1st 500mg Ipren. Dödar både mensvärk och huvudvärk som jag får samtidigt.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Calcifer
0

Jag hade ingen mensvärk tills jag fyllde 17 (fick mens när jag var 14). Nu får jag sådan värk att jag kan kräkas, svimma, gråta, osv av det. Är vidrigt, verkligen. Så ja, det kan förändras. Till en början hade jag bara ont i magen för övrigt. Nu får jag ont i magen, ryggen, låren och knäna (ja, av någon jävla anledning ska mina knän blandas in i smörjan).

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Anonym
Anonym
0

Har inte typ dödligt ont men ont så kunde knappt hålla ögonen öppna. Gick och la mig på sängen i 40min och nu är värken borta, men den försvinner kommer tillbaka försvinna kommer tillbaka. Önskar att kvinnor får nåt annat istället som är mindre komplicerat och gör inte ont. >:(

LottaV
0

Jag får ibland ont i magen och ibland inte. Jag kallar det för den onda sidan och den goda sidan. Då jag har hört att det kan göra ont från olika sidor

Ett gott skratt förlänger livet