Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1720 ggr
Anonym
Anonym
0

Känner mig äcklig

Jag har bristningar nästan överallt (höfter, innerlår, armar, bröst). Kan jag på något sätt få dom att synas mindre? Känner mig så äcklig.

Eioo
6

Dom brukar blekna med tiden, men har för mig att det finns olika oljor som får dom att synnas mindre. Alternativt kan man säkert lasra dom för att dom ska synnas mindre.

Har också bristningar, men ser mig själv som en vacker tigrinna. Tycker bristningar är fint och ger en aningen attityd.

Aleya
0

Du kan inte göra så mycket tyvärr. Dom bleknar med tiden

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

tlover
0

Jag vill också veta, jag hade räknat med bristningar på magen efter graviditeten men inte över hela brösten och ner till knäna 😕

l'm back

Scorpio97
2

Har varit hos hudläkare av andra anledningar, och då reagerade hon även på mina bristningar (jag har även på axlarna, förutom dom ställena som du nämner i #0) vilket gjorde att vi pratade lite om det. 

Enligt henne var laser det enda som kunde få bort dom, och då troligtvis inte helt. Samt att dom kommer blekas lite med tiden, solen kan hjälpa till lite extra på sommaren. Olika krämer och oljor sa hon att det inte hjälpte alls när bristningarna väl är där, däremot kan det förhindra mer bristningar om man håller huden återfuktad.

//Jessie

Skogsraah
8

Det är inte äckligt med bristningar! Det är normer och ideal som skapat framför allt kvinnors hat mot bristningar, celluliter och annat som är helt naturligt och som inte borde hatas.

Bristningar är ju etiketter på att du lever. Kroppen förändras och så är det bara. Tycker du ska jobba mer mot att acceptera dem och inse att de inte är så farliga och framför allt att du INTE är äcklig!

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Officielle
0

Rekommenderar ingen att göra som jag gjorde. När jag fick bristningar på rumpan trodde jag att jag var tjock trots att jag varit hos läkare som berättade att jag behövde gå upp i vikt. Jag började bli hysterisk med allt jag åt och smorde in bristningarna med kokosolja varje dag. Nu, ett halvår senare är de i princip borta(syns om man är vääldigt nära). Jag rekommenderar er att prova kokosolja men inte att svälta er själva då bristningar är oerhört vanligt.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Biancaa
0

Bio-oil kan hjälpa till att bleka dem, finns att köpa på apotek 😊

[AnimeV4]
1

Bristningar kan uppstå vid bland annat övervikt, graviditet eller pubertet. Vid puberteten växer kroppen och då hänger inte huden riktigt med. Jag själv har också bristningar, men de har bleknat i samband med att jag blivit äldre. Vad du kan göra är att använda fet salva, vilket var det tips jag fick när jag pratade med en barnmorska :)

Anterrabae
0

Jag fick mina bristningar av inflammation och myxödem. I samband med mina största skov i min autoimmuna sjukdom. Till stor del pga hormonobalanser. E-vitaminoljor hjälper huden att återfå spänst, det kan göra att bristningarna syns mindre.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

noraa
0

bio oil hjälper inte tro mig, testat!

HUR som helst ,  förstår inte alla som säger att det inte finns något att göra åt. Jo det finns, Den populära Dermarollern! Köp ej från kina då kvaliteten är viktig, iallafall enligt mig. Läs om det. 

Sen finns det laser man kan göra på klinik!

IceTee
1

Alla som säger att oljor hjälp och att bristningarna har bleknat efter si och så tid- bristningarna bleks av sig själv också samt att det, vad jag vet, inte finns några vetenskapliga belägg för det Dock kan jag självklart ha fel! Men mina bristningar syntes bra mycket mindre efter några månader utan att jag gjorde något!

Medarbetare på Skor iFokus

pyromanen
0

Fick bristningar på sidorna av brösten i puberteten och på magen vid graviditet. Inget av det syns sörskild väl längre.

[LoveUnite]1
2

I puberten fick jag bristningar på brösten vilket är vanligt men som pre tonåring fattar man ju noll, såg så fult ut, de har bleknat och syns knappt. Är ju 29 nu så…

Men övervikten gav mig bristningar på mage, inne lår och övre insida av armarna.
Fulast är ju när de är röda och färska men idag är allt så fint blekt, visst syns de men knappt.

Pinsamaste är ju när man är hos läkare och de frågar, har du fått barn… de tänker bristningarna på magen är pga graviditet… jag ba - ne, har inga barn. *pnsam tystnad*

Jag lägger inte märke till sådant längre faktiskt, badar i bikini, solar och killar bryr sig inte heller om sådant. Nästan alla har dem och har de inte det än kommer de dyka upp någon gång i livet.