Vattenflaska
Har länge tänkt köpa en giftfri vattenflaska i glas då jag hört en massa skräckhistorier om vanliga vattenflaskor. Jag har hittat två vattenflaskor från två olika märken. Den ena kommer från bkr och den andra kommer från Lifefactory. Nu undrar jag om någon vet om det är någon skillnad på flaskor från de olika märkena eller om de båda är lite säkra? :)
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Det finns mineralvatten i flaskor av glas. En sån funkar utmärkt. Själv har jag en som det varit pressad citron i. Har haft den i många år.
Ett tips om du skaffar glasflaska är att ha ett skydd om i typ neopren. Brukar finnas i sportaffärer. Själv har jag en i neopren som jag köpte som souvenir i USA. Lite skydd om man tappar den.
#1 Var köpte du flaskan? :) Grejen med flaskorna från bkr och Lifefactory är att de redan har skydd runt sig. Skyddet är av materialet silikon.
Ja, flaskorna är ju snygga, men vilka priser!!!! Jag vet att jag kollade på liknande innan jag började använda min flaska. Jag tyckte också att de var för stora. Jag behöver inte bära med mig så mycket vatten. Åtminstone i Sverige är det ju bara att fylla på från kranar man stöter på.
Min lilla citronflaska (från ICA eller Coop) rymmer kanske 2 dl - perfekt för en cykeltur, skogspromenad eller shoppingdag på stan.
#3 Jaha, nu förstår jag vad du menar för flaska! :) Behöver dock en större då jag dricker rätt mycket vatten. Hade tänkt ha den på gymmet och då går 2 dl åt snabbt.
Jag har en som heter "Retap". Den är superbra! :) 0,5 dl.
http://www.designonline.se/Products/sek1/Artglass/Various+brands/12341/Retap+vattenflaska
Jag fullkomligt älskar min BKR flaska! Perfekt storlek, tycker vattnet smakar mycket godare och den går att diska i diskmaskin :) Sen ett plus är ju skyddet runt om som går att få i olika färger.
Hur är det med klean kanteen? Har nu inte tittat upp några priser. Men de borde väl inte vara lika tunga som en i glas, om man nu ska gå omkring med den. :)