Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 1438 ggr
drakenbeerg
2015-07-14 21:07
1

Blödningar

Hej! För ungefär fem månader sen satte jag in en p-stav. Och min mens har vart helt okej, hade mens ungefär två veckor i början sen försvann den. Men sen dess har jag inte kunnat haft sex eller t.o.m onanerat för att jag får blödningar när jag får orgasm varje gång. Jag har inte blödningar annars alls! Utan bara i dem här situationerna och det börjar bli extremt jobbigt. Någon annan som haft det såhär? Tycker nu jag ska fortsätta använda p-stav eller ta ut den eller vad kan man göra åt det?

Fingerprints
2015-07-14 21:13
0

Jag har faktiskt aldrig hört om det innan, jag försökte googla runt lite och det finns inte speciellt mycket information om det mer än att du bör kolla upp det. Så det tycker jag absolut att du ska göra eller i alla fall ringa och rådfråga barnmorskan.

Regnbåge

Hundtassens
2015-07-14 21:24
0

jag hade så och lät det vara men nu när jag nästan haft den i ett år blödde jag i ca 2 veckor, hade tre dagars paus sen började det igen.  Så jag tog ut den. Blev hänvisad till p-piller men var livrädd att jag skulle glömma en dag och bli gravid men det finn helt underbara appar för p-piller som påminner dig varje dag. har nu haft p-piller i en månad och är super nöjd. Saknar inte staven alls!

drakenbeerg
2015-07-14 22:21
0

Ja alltså jag börjar lessa ur på det nu för jag vågar liksom inte träffa nya killar heller eftersom jag vet vad som kommer hända ….

IceTee
2015-07-15 01:27
0

Ring gyn!

Medarbetare på Skor iFokus

Ladydragon
2015-07-15 07:32
0

börja med att söka vård är mitt råd som även #4 säger det låter helt klart som en utredning borde göras varför du blöder och dom borde även kunna ge dig svar på hur du ska göra med p-staven