Plötslig akne
För ett tag sedan skrev jag att jag tappade mycket hår, det har äntligen slutat nu. I samma veva började min hy bli dålig, mycket finnar och bucklor i pannan och hakan. Det blir däremot inte bättre utan värre och värre. Jag har aldrig haft mycket finnar förut, bara någon enstaka i månaden så det känns så himla surt och chockartat att få plötsliga problem nu.
Är det någon som har tips?? Samt någon som vet vad det kan bero på? Kan det återigen handla om stress? Det kanske är värt att nämna att jag slutat med p-piller för en månad sedan men jag upplevde att jag hade problem även innan det.

Skulle gärna vilja ha tips på hur man lindrar det också.

Det där är så svårt då man inte vet vad det beror på.
Jag hade samma problem för något år sedan och efter 6mån så försvann det igen och jag har ingen aning om varför finnarna kom och varför de försvann.
Här innan sommaren hade jag ett par finnar här och där, sådana där större men med hjälp av att sola så försvann de. Så jag skulle rekommendera att ta och sola då du kan.
Det kan bero på mycket. Hormoner i obalans, stress, kost, värme mm.
Det enda som fungerar på mig är biolines primaluce serie.
Har samma problem som dig, fast mina är inte jätte stora (några har varit det dock), och har inte hittat någon lösning alls… Bra gått till en hudterapeut dock och köpt rengöringsprodukter (fick så konstig hy av de jag hade innan) Hur är det i hårbottnen och ögonbrynen? Får du fullt av finnar där? (Inflammerade hårsäckar är det nog där, men ändå)
Medarbetare på Skor iFokus