Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 685 ggr
[Mirjaam]
0

Gravid?

Nu vet jag att det är svårt för er att veta om jag är gravid eller inte men vill bolla lite tankar med er. 
Det var  min vän som presentera denna sida för mig. Jag är 30 år o bor tillsammans med min man sen 15 år tillbaka!

Vi har pratat om barn men jag ska slutföra min utbildning som är klar om 1 år ca. Och då vill vi skaffa barn. 

Vi har kört oskyddat men avbrutet samlag vet inte om vi hade samlag vid ägglossning eller så, kan inte minnas..
Har BIM idag faktiskt. Och dom senaste dagarna och senast förra veckan så hade jag så kraftigt ont i magen när vi gick o la oss som började med illamående sen kom smärtan som höll i sig i 30 min högst(kan vart mindre). Vet inte vad den smärtan berodde på alls, aldrig hänt innan! De va som att hela magen krampade rejält. 

Sen igår och förrgår har jag haft som mensvärk som jag faktiskt brukar ha, idag har de inte vart så mycket, va lös i magen igår som jag brukar va innan men men idag va jag så hård så har inte kunnat göra något (tillhör inte de vanliga, brukar va lös samma dag som mens oxå)…
Iförrgår åt min man glass med skivad banan i, vi satt  o kolla på en serie och jag klarade verkligen inte av lukten av bananerna trots att han hade ätit upp allt så kände jag den starka lukten av banan, brukar aldrig tänka på sånt annars. Aldrig haft problem med banan innan,. Igår va jag hos svärföräldrarna, i köket hade dom bananer som jag kände av direkt jag gick in dit, kände bara att jag ville ut därifrån. 

Idag fick jag största gråtattacken där jag knappt kunde andas, bara för att jag satt o tänkte på min man…🤔
jag har även haft ont i ryggen vid svanskotan en del också men vet inte om detta beror på att jag renoverat gästrummet🤪

vad tror ni? Jag vågar inte ta ett test ännu, funderar på att ta ett imorgon med morgonurinen.

Kan vi ha sån otur att jag blivit gravid trots avbrutet samlag?

Karmatarerskanise
2

Avbrutet samlag är verkligenintesäkert. Så det handlar inte om otur om du är gravid.  Risken för att du är gravid är stor ja.

Aleya
0

Ett test är bäst. Men ja du kan bli gravid av försatsen. Så vill man inte bli gravid så är nog inte avbrutet den bästa metoden.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Loris M
0

Ja, det är svårt för oss att veta, men utifrån de symptom du beskriver så kan det mycket riktigt handla om graviditet.

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi