Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 4224 ggr
justaskk
0

raka underlivet

hej.

jag vill ha lite tips.

jag har försökt att raka blygläpparna med en rakhyvel men jag skär mig bara.. hur kan man göra för att slippa massa sår och irritation där nere? :)

ChristineL
15

Rakar man sig inte så slipper man både sår och irritation. Finns ingen anledning till att raka underlivet.

justaskk
3

#1 känner mig fräsare om jag rakar underlivet

Silver83
0

Vax? Rakapparat?

Karmatarerskanise
0

Då föreslår jag rakapparat.

ChristineL
5

#2 - Du vet att det samlas mer bakterier i ett rakat underliv?

justaskk
5

#5 känner fortfarande att jag vill vara rakad, skönare för mig och även den jag kommer ha sex med

ChristineL
6

#6 - Vem har sagt att det är skönare för den du kommer ha sex med?

typjessica
0

Ha bra saker och raka medhårs.

[rumelle]
1

Vad har du för hyvel? Enda gången jag har lyckats skära mig var när jag använde en engångshyvel. Rakhyvlar för män brukar fungera bäst tycker jag.

Officielle
24

#1 Om TS vill raka sig så får hon göra det. Tycker att din kommentar var onödig.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

ChristineL
3

#10 - Jag har inte skrivit att hon inte får? Det är nog din kommentar som är onödig och dessutom OT.

Officielle
8

#11 Du skrev "finns ingen anledning till att raka underlivet". ONÖDIGT.

Karmatarerskanise
9

#10 Är det onödigt att berätta att man inte behöver raka sig?

Tyvärr tror många att det är det enda riktiga.

Officielle
4

#13 Frågade TS om det är nödvändigt att raka sig?

Karmatarerskanise
2

#14 Har du varit på forum mycket? 

Det är väl självklart att man får svar som inte är det man frågar efter. De flesta vill ju väl.

ChristineL
8

#12 - Ja, jag svarar på frågan vad man gör för att slippa sår och irritation. Det är fakta att rakning irriterar, det är fakta att håret gör nytta.

Scorpio97
1

Rakhyvlar för män har jag hört är bättre (själv har jag dock en för kvinnor). Engångs är inget att ha. Raka medhårs och använd mycket rakgel/kräm. Rfsu's är bra. Stå gärna med ena benet på badkarskanten eller toastolen eller liknande, tycker det underlättar mycket. Sen måste jag hjälpa till med andra handen och liksom "platta ut" eller "spänna ut" huden så den blir rakare, annars skär jag mig också ganska lätt. Att få skärsår innanför blygdläpparna är ingen hit kan jag säga. 

Sen ska man gärna ha en efter-rakning-kräm. Är ganska säker på att rfsu har en sån också. Olja fungerar också bra (personligen gillar jag mandelolja). Dock tror jag inte det går att raka helt utan att irritera huden, det går i alla fall inte för mig.

//Jessie

justaskk
7

#6 jag bryr mig inte om de samlas mer bakterier när man rakar sig. Jag vill vara rakad i underlivet och då ser jag ingen anledning till att gå efter va killarna tycker om jag ska vara rakad eller ej. That's it.

justaskk
0

#9 jag har en intuition & en wilkinson sword. Funkar bra till benen & armhålorna men inte underlivet! :/

Scorpio97
0

Det är även viktigt att byta blad ofta. Helst ska man byta varje gång innan man rakar underlivet. Jag byter ungefär en-två gånger i veckan (rakblad är så dyra).

//Jessie

Karmatarerskanise
8

#19 I tonåren rakade jag hela könet. Skar mig aldrig!

Antingen har du kassa raksaker eller så drar du inte ut huden som man ska.

justaskk
6

#21 jag vill raka mig och tänker inte er låta mig sluta. Vill jag va rakad , fine acceptera de och om jag inte gör rätt får jag raka mig på de sättet endå! End of story

baby65
0

ta en laserbehandling det har jag gjort

[Thiah]
0

Jag brukar alltid raka efter att jag varit i duschen eller badkaret en längre stund. Så är huden mjukare.

jessica321
3

#1  fast att ts själv vill är väl en anledning? 

Jag anser att det inte finns något rätt eller fel så länge man själv är nöjd :)

Karmatarerskanise
6

#22 Verkligen logiskt.  Inte.

Du har fått flera råd. Men du tänker fortsätta som du gör? När du blir äldre kommer du skaka på huvudet när du tänker tillbaka på det här. Att fortsätta skära sig själv i underlivet är bara idiotiskt.

Spöket
1

Gå hellre till en salong och få det vaxat (. I övrigt håller jag med ChristineL)

Multi vad?

justaskk
2

#26 menade inte så. Tycker dessutom att din och #1 's kommentarer är väldigt onödiga eftersom jag VILL raka mig. Då ska ju inte ni komma och bah " sluta raka dig m.m " fast me andra ord. Tycker inte de ser mysigt ut att ha hallonbuske nere i underlivet. Därför rakar jag mig! Alla andra tack för hjälp! :D

Myrra
0

Kör rakapparat, Braun Silk & Soft.

Karmatarerskanise
3

#28 Visa gärna var jag sagt att du inte ska raka dig.

Jag har tvärt om gett tips. Snacka om otacksam människa.

Spöket
2

Du verkar aggressiv idag Hera ^^

Multi vad?

Karmatarerskanise
0

Nejdå :)

Inkanyezi
11

Jag tycker att det är ganska väl motiverat att tala om för en minderårig att man får mindre problem med infektioner i huden om man låter bli att raka sig. Det är också ett väldigt tydligt svar på en fråga i trådstarten, så det avviker inte från ämnet. Om TS vill raka sig, är det ju ändå inte fel att hon får veta att det är rakningen som orsakar infektioner kring hårrötterna.

justaskk
0

Då får jag få infektioner då? Jag vill ju va rakad.

justaskk
0

Då får jag få infektioner då? Jag vill ju va rakad.

Karmatarerskanise
0

#34 varför köper du inte en rakapparat?

[Devya]
5

Jag förstår inte hur du alltid lyckas skära dig  men kanske du har knepiga blygdläppar för jag har aldrig lyckats skära mig då jag har rakat mig där nere. Vi ser ju alla så olika ut där nere. :) 

Annars kan man ju också trimma lite om det skulle vara ett alternativ för dig?

Jag tycker det är fräschare att inte vara så hårig där nere för annars fastnar flytningarna i håret och det blir klumpar… *ryser* Det är inte fräscht men jag tycker inte att jag själv behöver vara rakad och dessutom tycker min kille inte om om jag skulle vara rakad. Han bad mig att sluta raka mig för han tycker om att man är hårig där nere. Jag känner mig lyckligt lottad på det viset, så bekvämt men jag fortsätter ändå att trimma mig där nere fast han helst skulle vilja att jag lät bli med det också. :)

IceTee
0

Se till att ha en bra rakhyvel som du byter ofta så bladen inte blir slöa. Sära pö benen så mycket det går, spänn ut huden och raka medhårs och tryck inte hårt. Använd efter det en aftershave (jag har en från rfsu som jag gillar, en grå tub) och det kan svida lite om man fått små sår men det är inget farligt!

Medarbetare på Skor iFokus

Anterrabae
0

Personligen tycker jag det är osmidigt att raka, gör det bara till nöds. Föredrar alla gånger att vaxa. Det håller bättre och man får med allt, vilket jag inte riktigt lyckas med om jag rakar.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

mikkan01
0

Håller med #39 🙂 jag vaxar och det ger absolut bäst resultat, slipper småsår och grejer. Fast jag rakade innan och fick inga sår då heller, drar du ut huden ordentligt så det är en "plan yta" du rakar? Ska ju finnas rakgel eller något till såna med känslig hud, har du testat det?
http://www.rfsu.se/sv/Produkter/Intimvard/Guide-till-lyckad-rakning/

~mikkan

catcult
0

Mitt bästa tips är att inte ha för bråttom! Raka dig lugnt och metodiskt, se till att rakbladet inte är för gammalt (jag byter alldeles för sällan själv eftersom de är så sjukt dyra, the struggle is real, men försöker åtminstone byta en gång i månaden…) och använd generöst med rakgel.

De enda gångerna jag lyckats skära mig i underlivet är när jag haft bråttom och/eller haft för gammalt rakblad. Jag använder inga specialkrämer avsedda för underlivet och kör endast med vanlig rakgel från Gillette.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Anterrabae
1

När jag väl rakar tycker jag det känns bäst att raka med olja.. Det gör att man kommer nära, med mindre irritation.. Annars är nog tid en viktig faktor.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

graleh
0

Jag tycker att en rakapparat för män fungerar bäst. Mycket bättre kvalitet på dem än på ladyshaves och sånt som är framtagna för kvinnor. Lite svårt att komma åt alla skrymslen kanske.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!