Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1572 ggr
Lizelda
0

Bra deo?

Jag svettas så fort jag blir stressad eller anstränger mig vilket är både jobbigt och pinsamt. För några månader sedan så köpte jag en jättebra deo från Aco, extra effective efter rekommendation på apoteket. Dock måste man gå några dagar utan om man rakat sig under armarna för att det svider och kliar annars men även efter det så kliar det och kan svida. Men om man istället låter bli att raka sig så slutar den fungera. Finns det någon extremt bra deo som håller en torr hela tiden, även som nyrakad?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

tlover
0

Jag gör egen som jag tycker funkar (en del bikarbonat, en del stärkelse jag använder potatismjöl och en del kokosolja), den funkar för mig och det är även efter jag nyss rakat mig. Men en hel del "bra" deos funkar ju inte för alla då alla är olika så jag kan inte lova att det funkar för dig.

Du skulle ju kunna göra en väldigt liten sats däremot för att testa. (Kanske en tesked av varje).

l'm back

IceTee
0

Menar du antiperspirant? Hittar du någon som funkar bra så får du gärna hojta till! Trött på svettfläckar som man måste dölja med en kofta eller jacka…

Medarbetare på Skor iFokus

[WickedAlly]
0

För några år sedan hittade jag Bats som finns på apoteket, den är stark så den svider när man är nyrakad men det går över snabbt. 
Är vanligtvis jättesvettig, krävs ungefär ingenting för att jag ska vara dyngsur men med denna så hålls det i schack. 

Den finns som sensitive också har jag sett men den har jag inte testat, brukar använda den parfymerade.

Skogsraah
0

Håller också på Bats! Provar just nu för första gången och funkar skitbra.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[silkesnosen]
0

Vichys är kanonbra och svider inte. De finns på apoteket. Jag brukar köpa utan parfym för känslig hur, men det kan man ju välja.

[tk1971]
2

Varning för Absolut Torr, den bränner sönder armhålorna.

emms
0

Varken bats eller vichys funkar för mig. 

Har rexona maximum protection och den tycker jag är bäst. Svider inte när man rakat sig, behöver inte torka, luktar gott. Dom skriver att det mest optimala är att använda de på kvällen men tycker det funkar när som. :)

Emma

Lia
0

Jag hade svettproblem tills jag började med doves stick. Superbra!