PMDD?
Har i ett par år varit väldigt nedstämd, mycket ångest, oro, ilska osv. till och från under månaderna. Sexlusten har försvunnit också. Har gått hos psykolog ett par gånger och enligt hon har jag en depression men nu har jag funderat om det är någonting annat. Kan det vara PMDD?
Ca en vecka innan mens är det som allra jobbigast, jag är så arg, ledsen, frustrerad, har ångest och oro hela. Jag har självmordstankar och vill bara dö (brukar inte känna detta annars, utan specifikt innan mens) Jag stör mig också så sjukt mycket på männsikor omkring mig, blir arg för minsta lilla och skulle vilja slå folk på käfte.. Att umgås med vänner orkar jag inte heller. Har även svårt att gå ner i vikt trots träning och bra kost (om nu detta kan ha något samband med det andra)
Som sagt så blir det värst innan mens, annars har jag dessa "problem" annars också, men inte lika starka.
Gjorde ett test på nätet, vet dock inte hur säkert det är men enligt det så har jag troligtvis PMDD. Har det ganska jobbigt och det känns som det blir värre =S
Äter inga preventinmedel eller andra mediciner.
Kolla kit tips i den här tråden
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus