Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 17458 ggr
Onslow
2015-06-03 20:41
5

"Slapp" slida?

Hej vänner! Önskar ibland att man kunde skriva anonymt, men nu får det vara som det är. Jag är en helt vanlig tjej på 17 år. Jag är lång, relativt smal och har fin timglasfigur med breda höfter och stor rumpa. Min pojkvän är 20 och har haft ett antal partners innan mig. Han var den första jag hade sex med, och vi har varit tillsammans i sju månader. Under den tiden har vi alltid haft bra och mycket sex. Vi brukar prata öppet om vårt sexliv, vilket gjort att det enligt mig har varit väldigt bra. Men för någon timme sedan berättade han att min slida känns 'slapp' och 'lös' när jag blir 'för kåt'. What?? Detta gjorde mig såklart otroligt ledsen. Har väldigt dålig självkänsla och känner mig väldigt osexig som det är, men nu känner jag aldrig för att ha sex igen. Ska jag ha sex i fortsättningen när jag inte är kåt, så han får ha det skönt? Han är inte liten 'där nere' heller, om det är det ni tror, han är en bra bit över medel i både längd och runt om. Vad kan jag göra åt det här? Knipövningar har jag hört talas om, men att spendera flera gånger om dagen för att bli tight när jag själv bara är en tonåring känns väldigt jobbigt. Min självkänsla är på botten just nu och min pojkvän är jätteledsen över att han sårat mig. Han säger att han önskar att han inte berättade det, men det ändrar ju ingenting. Jag är fortfarande slapp, liksom. Hjälp, snälla!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

ChristineL
2015-06-03 20:47
25

Fy f-n för att häva ur sig något sådant! Du kan inte vara för slapp, det handlar ju om att du blir våt, och livmodern drar faktiskt ihop sig när man är kåt.

_Fisken
2015-06-03 20:48
14

Jag upplevde detta med en kvinna förut o orsaken var att hon var blöt helt enkelt. Plaskblöt. Jag bytte ställning. Fixat.  Du är säkert helt normal nere där så han levererade en groda till dig som han ångrar nu.

Loris M
2015-06-03 20:56
20

Du ska inte göra ett dugg! "Slapp" kan han vara själv! 😈

Förlåt men kom inte på något mer intelligent att skriva för jag blev så upprörd när jag läste det du skrivit. Så onödigt och dumt att säga något sånt! Precis vad man vill höra direkt efter! 😟

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Trollan92
2015-06-03 20:57
1

Håller med #2. Du är nog "för" våt. Men de är ingen negativt men han uttryckte sig väldigt dåligt!

[Devya]
2015-06-03 21:30
2

Jag har varit med om samma sak! Orsaken? Jag var väldigt våt. Resultat? Såg till att jag inte blev alltför våt men i slutändan så lärde han sig hur han skulle göra så att det blev endast ett nöje för honom om jag var väldigt våt.

Försök att inte vara alltför ledsen nu. Jag vet att det är lättare sagt än gjort för jag själv var väldigt ledsen en lång tid innan vi kom på hur vi skulle göra för att ha sex som kändes bra för oss båda.

IceTee
2015-06-03 23:10
4

Han menade väl väl men uttryckte så ofantligt klumpigt!
Knipövningar är faktiskt det bästa och kan nog lösa det. Vad spelar det för roll att du är tonåring? Jag har gjort knipövningar sen jag var typ 11 och jag är snart 20. Det är inte det minsta svårt och det är ALDRIG för tidigt att börja

Så knip på 👍

Dessutom kan ni kolla upp ställningar där det blir "trängre", det finns ju lite olika där med tror jag!

Medarbetare på Skor iFokus

pyromanen
2015-06-04 05:56
16

Garanterat att man inte kan ha hunnit bli slapp som 17 åring!  Knipövningar, javisst, det är ju bra att träna alla sorters muskler liksom, men att tro detta handlar om att ts inte "tränat" är garanterat nonsens.  Lite senare upp i ålder kanske, efter graviditeter och klimakteriehormonomställningar kanske. Som 17-åring är man garanterat inte slapp än!

På samma sätt som att mäns kön har olika storlek är även kvinnors det. kombinationer kan vara mer eller mindre lyckade, men älskar man varandra hittar man sätt så det blir skönt.  Även om han inte är liten kanske han är lite för liten för dig (säg inte det till honom 😂).  Är man väldigtväldigt blöt kan man torka sig lite. Annars är det nog som nån föreslog att prova andra sätt, och prata om hur det känns så ni gemensamt kan hitta sätt som är sköna för båda.

IceTee
2015-06-04 09:56
2

"Slapp" blir man inte förrän man fött barn förresten! Precis som #7 säger så är det inte problemet. Din slida är formad på ett visst sätt helt enkelt! Jag står dock kvar vid att du borde görs knipövningar, det är alltid bra!

pyromanen
2015-06-04 10:17
2

Knip är bra, inte minst ens egen njutnings skull.

[Devya]
2015-06-04 11:09
6

Meh, knipövningar är överskattade måste jag erkänna. Brukade hålla på med sådant i flera år och gör det nog ännu i förebyggande syfte men det gör ingnt skillnad för mig då jag har sex. För egen njutningsskull så gör det åtminstone ingen skillnad för mig.

Rita-S
2015-06-05 11:28
2

Jag tyckte det var lite onödigt klumpigt av honom. 

Men det du beskriver är rätt normalt. Man kan bli för våt, så man inte "klämmer" lika hårt runt killen, eller just innan det går för mig vidgar musklerna på mig ut sig rätt mycket för att sen.. ja ni vet kanske hur det där med orgasm funkar ;) Man krampar ihop sig rytmisk. 

Inget du skall behöva göra något åt. Men det skadar inte alls att göra knipövningar om du ändå vill för egen del. Det kommer underlätta dig i framtiden när du fött barn, både förebyggande och repeterande efter födseln oavsett så om du vill kan du knipa på. Finns även vaginalkulor man stoppar in och kniper för att hålla på plats om man vill ha något aktivt att arbeta med under en del av dagen med. Men jag tycker inte alls du behöver göra något.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

ChristineL
2015-06-06 15:25
7

#8 - Man blir inte slapp av att föda barn heller!

[Devya]
2015-06-06 15:31
0

#12 Okeej, min mamma har nog sagt annat åtminstone. 

Beror väl på från person till person. Vissa tycks ju bli slapp där nere efter att de har fått barn.

ChristineL
2015-06-06 15:34
2

#13 - Ja, gör man inte några knipövningar så får man ju skylla sig själv, men det räcker med att man går i en uppförsbacke eller uppför en trapp så tränar man hela bäckenet.

[Devya]
2015-06-06 15:50
2

#14 Men du kan ju inte då säga att man inte blir slapp efter att ha fött barn. Man kan dock åtgärda problemet.

ChristineL
2015-06-06 15:56
8

#15 - Det är extremt ovanligt att man blir förslappad efter en graviditet.

Sarah
2015-06-06 16:25
4

Varför skulle man bli slapp av att föda barn? Ser liksom inte logiken i det… Har aldrig hört ngn kille klaga på att kvinnor som fött har varit slappa. Snarare tvärtom. Ts, du är säkerligen inte slapp. Ha en liten handduk att torka med om du blir väldigt våt så löser det problemet.

_Fisken
2015-06-06 16:40
2

Jag är inte gynekolog eller nåt sånt men är det inte en massa muskler runt vaginan som kanske kan behöva tränas?  http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Behandlingar/Backenbottentraning/

Ni vet säkert mer om detta än vad jag gör..

Sen en liten tanke från mig. Mina erfarenheter är att det yttre blöta är inte det som är problemet utan det inuti. Det kan upplevas väldigt "luftigt" men man få byta ställning eller nåt så bägge blir nöjda.

Sarah
2015-06-06 16:49
0

#18 ja knipövningar är bra för alla kvinnor och visst blir det tajtare för nere när man spänner om man tränat upp musklerna, men hur många är liksom så otränade att allt hänger och fladdrar utan stuns? Det är som du säger det blöta som kan bli för mycket så att känslan minskar.

[Devya]
2015-06-06 17:00
2

#17 Jag har nog tyvärr hört killar klagar. En kille satt och prata om en kvinna som hade fem barn, han sa att det kändes inget alls, som om det var en stor ladugårdsdörr….. =/

_Fisken
2015-06-06 17:10
16

Det var kanske han som hade för liten snopp?

[Thiah]
2015-06-06 17:16
0

Jag är tightare nu än innan barn så jag förstår aldrig vad folk menar med att kvinnor bör slappare efter förlossning. Och då tränar jag ytterst sällan några knipmuskler.

Loris M
2015-06-06 17:50
10

#20 Herregud vilka märkliga killar du träffar! Vad är det här för trams med slapp slida efter graviditet , ladugårdsdörrar, känns inget m.m?!

Jag har fått fyra barn och det är absolut inget fel på min slida. Min man har då inga problem med att få orgasm och inte jag heller! Har aldrig upplevt att slidan förändrats efter alla förlossningar. Har aldrig hört talas om slappa slidor förrän jag läst den här tråden. Förstår inte heller hysterin kring knipövningar. Jag har aldrig (hör och häpna) gjort några knipövningar. 

Känns som att vi bara skrämmer TS med felaktig information, istället för att hjälpa henne att förstå att det är inget fel på henne eller hennes slida.

[Devya]
2015-06-06 18:06
0

#23 Jag har inte sagt att något är fel på henne, tvärtom att det är helt normalt. ^^

IceTee
2015-06-06 18:10
1

#12 jag hade bara hört det, men det behöver ju visserligen inte stämma Trodde att slidan blev uttänjd efter att man fött barn och att det var därför man skulle göra knipövningar för att få tillbaka spänsten i musklerna? Men jag har ju heller aldrig fått barn, så du vet ju definitivt mer än mig! Meb knipövningar är bra oavsett vad faktiskt, jag gör det för att förebygga ev. inkontinens senare i livet

Loris M
2015-06-06 18:14
5

#24 Ja,  jag vet. Men med tanke på allt som skrivits i tråden och alla konstiga uttalanden från bl.a. killen som du träffat, är risken stor att hon inte kan ta till sig "det är inget fel på dig".

Sarah
2015-06-06 20:56
2

#20 det var ju en idiot till kille…

pyromanen
2015-06-06 23:05
4

När man är ung är det mesta fast av sig självt, med åldern och livet blir fastheten varierande (typ överallt på kroppen och garanterat att det gäller även underlivet). Det har allt större betydelse med åldern ifall man tränar/använder kroppen/musklerna eller inte.  För en 17-åring tänker jag att det med knipövningar mest har betydelsen att man blir mer medveten om de musklerna och kan använda dom under samlag, vilket kan vara en  fördel för en själv njutningsmässigt :-)  För en 50-åring med 3 barn kan bra bäckenbottenmuskulaturens skick vara det som är skillnaden mellan "slapp" eller "det är precis som det alltid varit"

Jag har 3 barn. Efter de två första dröjde det ca 8 veckor efter förlossning innan allt kändes helt normalt igen, och då hade jag ändå blivit sydd ganska mycket.  Efter 3 förlossning (då jag ju även var något äldre) dröjde det längre, kanske 4-5 månader, och enligt barnmorskan hade jag tendens till framfall. Då behövdes verkligen knipövningarna, utan dom hade det knappast varit särskild kul med sex varken för maken eller mig.  Sedan dess har det funkat precis som förut.

Onslow
2015-06-14 12:52
4

Update: jag och killen gjorde slut kort efter inlägget skrevs. Har sedan dess haft sex med en annan kille (efter vi gjort slut såklart! Skulle aldrig vara otrogen) som är mer "normalstorlek" där nere. 

Han säger att jag känns nästan tight som en oskuld… Även när jag var otroligt upphetsad och därför jättevåt. Så jag antar att mitt ex och jag helt enkelt inte "passade" ihop där nere eller nått. 

Tack för alla kommentarer!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Trollan92
2015-06-14 13:26
3

#29 Glad för dig skull! Men "normalstor"? Då måste ditt ex vart ganska liten om nu denna killen säger tvärt om ;) De e problemet med vissa killar. Dem trot dom har hur stor som helst men de e bara vi tjejer som vet det dära om ni förstår? ;) å då kan dem gå å klaga på att tjejen är för slapp men i själva verket är han väldigt liten ^^

Onslow
2015-06-14 16:05
0

#30 Jadu, mitt ex var över 20 cm. Den här killen är inte alls lika stor. Föredrar "normalstor" dock - gör ju nästan ont när den är för lång och han slår i livmoderhalsen typ. 
Sen tror jag mycket har att göra med att "stora" killar inte jobbar lika hårt för att tillfredsställa sin brud. De tror att bara för att de har stor gör det jobbet av sig självt. 

Lite fascinerande dock, hur en mindre kille säger att jag är riktigt tight och en större kallar mig slapp…

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Devya]
2015-06-14 18:48
0

#31 Sen handlar det ju inte om längden utan snarare omkretsen som det är frågan om här.

Trollan92
2015-06-14 20:28
0

#32 Precis helt rätt! Tur att du hittat dig en bra partner nu då! :)

Onslow
2015-06-15 10:14
0

#32 Nya killen är mindre runt omkretsen med… 🙂

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Trollan92
2015-06-15 16:14
0

#34 Då är de konstigt att ditt ex kan uttrycka sig så då :o Aja, alla killar är olika ;)