Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettgynekologsnack
Läst 1150 ggr
BeahKlein
0

HJÄLP !!

Okej, hoppas det är rätt forum nu. Och onödiga kommentarer kan ni skippa. Min mens är försenad, eller jaa jag kommer inte ihåg när jag hade den sist. Men är någorlunda säker på att det var mer än en månad sedan. Mitt humör är förjävligt, och vet inte om jag ska sitta eller stå (talesätt), har ont i ryggen, väldigt mycket ned mot svanskotan, jag har ett illamående som kommer och går, och min mage känns spänd, det svider lite när jag kissar samt efteråt, och känner mig mer trött än vanligt och mina leder/muskler känns ömma. Jag har köpt ett graviditetstest, men vågar inte ta det. Känns som att jag bör vänta några veckor och se om mensen kommer, men samtidigt är jag någorlunda glad att isåfall vara gravid. Känner att jag behöver skriva av mig, och hoppas att ni kan ge mig tips och råd. Kram på er !

Lexie82
2

Eftersom jag inte vet när du senast hade sex så kan jag omöjligt uttala mig om dina chanser att vara gravid, MEN de symptom du beskriver låter inte som gravidsymptom, förutom illamåendet. Visserligen kan en graviditet få dig att känna allt det där andra också, men det är vanligare mot slutet av en graviditet.

Däremot skulle jag råda dig att gå till vårdcentralen och kolla så att du inte har en urinvägsinfektion, eftersom det är vanligaste orsaken till att det svider när man kissar, och går man med det länge kan det orsaka både ryggont och illamående.

Det finns många anledningar till att mensen kan vara försenad, speciellt om du inte äter p-piller, men att ta ett grav test kan ju aldrig skada, men om du ändå ska kolla om du har urinvägsinfektion så kan du be dem kolla det samtidigt. Deras tester är mer pålitliga och de får rätt resultat tidigare än ett hemmatest.

BeahKlein
0

Jag har ett stabilt förhållande sedan 2 år tebax, och jaa vem har inte sex ofta då ? ;) Och det här med svider när jag kissar har börjat komma dem senaste typ 2 dagarna, medans jag känt det andra snart 1 månads tid.

Lexie82
0

Ja, det skadar ju inte att ta ett gravtest.

Luisa
3

Om det svider när man kissar samt att det gör ont i nedre ryggen skulle kunna vara urinvägsinfektion. Skulle råda dig att gå till vårdcentralen och be dem kolla dig mot det. Du får svaret mer eller mindre direkt

Ria74
0

Du kan vara gravid, men det kan vara något helt annat också. Jag hade inga symptom alls i början av min graviditet utan dom kom senare.

Försök ta mod till dig och ta din graviditetstest och visar det negativt så vänta en vecka och ta ett till. Annars är det nog bara en tripp till vårdcentralen som gäller.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar