Nyckelben
En rak fråga: Kan man på något vis träna så att man får lite mer "kött" runt nyckelbenen? Låter konstigt kanske, men sommaren är ju snart här, vilket innebär att man behöver visa mer av kroppen och mina nyckelben är sjukligt framträdande.
Det är nog inte lätt. Det är i så fall bröst och axlar man kan träna.
Men det är inte fult med framträdande nyckelben.
Det är nog för sent för att få det "köttigare" runt nyckelbenen det här året, det är nog sådant som tar väldigt lång tid.
/Christine
Tja kanske inte till nu i sommar… Men så småningom! #2 Tja om det är lagom, men jag blir helt insjunken och det blir som en grop när jag höjer axlarna. OM det är möjligt hur lång tid det än tar, så är jag beredd att försöka, istället för att se ut som en vandrande pinne.
#3 - Jag har 15kg övervikt plus gravidkilon och mina nyckelben sticker också upp ;) Och blir insjunken när jag höjer axlarna.
/Christine

tyvärr finns det nog inte så mycket annat att göra än att gå upp i vikt. du har inga direkta muskler runt nyckelbenen, och eftersom dom är så ytliga kommer du troligtvis behöva gå upp en del för att det ska göra någon skillnad, och det är ju inte heller bra. mina nyckelben syntes väldigt tydligt även när jag vägde 10 kg mer än jag gör idag… en grop blir det, och det är helt normalt, de flesta får en grop när de höjer axlarna, så länge som man inte är väldigt väldigt överviktig.
Lär dig att gilla dem istället! Det är vanligt och aldrig någonting man tänker på kan jag tycka!
Pretty wise //
Det kanske inte hjälper, men jag tycker att det är sjukt snyggt!
Medarbetare på Skor iFokus
Jag tycker det ser mer ut som man är mager, men det kanske är min syn på utseende som är lite sjuk….
Alla tycker olika såklart ! Jag älskar synliga nyckelben ! Och jag själv som har gått upp 20 kilo är jag fruktansvärt nöjd över att dom syns lite iaf ! Jag och min kompis diskuterar ämnet ofta . Hon är smal och har långa ben och små men snygga bröst och jag önskade förut att jag hade haft hennes kropp Jag därimot har har lång rygg kraftiga kärlekshandtag och stora bröst och min kompis ville ha min kropp ! I dagens läge har vi lärt oss att tycka om sig själv ! För min del tog det lång tid men helt klart värt det ! Jag började med att sluta kolla på det jag inte tyckte om och istället kollade jag på det jag tyckte om . Jag hatade mitt ansikte men älskade mina kindben ! Ju mindre jag fokuserade på det jag inte tyckte om dessto mer började jag gilla helheten :)
#8 Helt klart din syn på utseende som är sjuk
Pretty wise //
#10 Tog du åt dig?
Jag förstår att du egentligen har rätt, men tänkte att mitt förra inlägg fick folk som är stolta över sina nyckelben att ta illa vid sig.
#12 Folk som är stolta tar ju inte illa vid sig.
Tänkte mest att jag kritiserar synliga nyckelben och det kanske finns någon därute som tänker "Hallå! Jag har synliga nyckelben och tycker det är fint, har du problem med det?" Eller liknande. Men eftersom samhället blir mer och mer ytligt sorgligt nog så har många mer eller mindre en förvrängd bild av vad som är snyggt eller inte.
Hur många finns det egentligen som inte har mer eller mindre synliga nyckelben? Jag tycker det syns på alla.
/Christine
Jojo men mina är extremt! Jag har alltid varit lite underviktig dessutom.
Jag har alltid varit lätt överviktig, men har ändå väldigt tydliga nyckelben. Tror det beror på genetik helt enkelt, och jag tror inte det går att påverka med träning/vikt.
//Jessie
#17 aja jag försökte, bättre lycka nästa liv då;)