Olidligt
Här ligger jag med mensvärk från helvetet och undrar om jag kommer få se morgondagen (vadå dramatisk?) och tycker synd om mig själv. En ipren har ätits och en varmvattenflaska ligger på magen, så jag hoppas att det går över nu… Söker nog mest medidande av folk som känner igen sig och lite distraktion från smärtan!
Medarbetare på Skor iFokus
Hoppas att smärtan ger med sig snart. Styrkekram 🌺
Äta glass och sova brukar vara det bästa enligt mina erfarenheter.
Har haft mensvärk från "helvetet" jag också, så i detta läget så vet jag hur det känns. Lider med dig och hoppas att det snart går över! Kramar
Hoppas det blir bättre snart! Om jag får ge dig ett litet tip…en varm lång dusch och en orgasm så blir det betydligt lindrigare.

En ipren kommer man inte långt på :) Jag brukar behöva 2.
Vet hur det är och det är rent ut skit jobbigt… själv har jag under alla år haft jätte problem med min mens. Men för ett år sen då började det utredas på mig om jag även har haft kraftiga blödningar.
För ett antal veckor sedan blev de op och de bränner och nu skulle jag haft min mens men den har jag inte fått. så jäkla skönt och befriande.
Jag har fått äta vet inte hur mycket värktabletter under tiden jag haft min mens.
Hoppas det blir bättre för dig.
Elisabeth
Nästa gång så ta iprenen (eller Naproxen) direkt när du anar det är på g, vänta inte tills det gör svinont.
Tack alla! Det hjälper att få lite medlidande #5 på paketet står det att man bara ska ta en, vågade inte överskrida… #7 brukar göra det! Men lyckades sitta hos frisören när det började, och var där i ungefär 3 timmar efter det börjat, sen skulle jag handla också… Suck! Bussresan hem var ingen höjdare alltså… Börjar bli bättre, ska nog äta en Yoggi, se lite naruto och sen sova, borde göra susen!

1 ipren och två alvedon ska du ta om du har så ont. alvedon och ipren hjälper varandra så smärtlindringen blir mycket bättre. det är inget konstigt med den kombinationen, den rekommenderas i stort sett alltid som första alternativ när man har ont. testa det!
#9 ja, det brukar jag köra på (fast panodil, men det funkar ju rätt lika), men det finns inte hemma såklart… Efter lite sömn blev det bättre! Härnäst blir det nog mat, det skadar ju inte det heller
Håller med om tipset angående orgasm, det är mitt bäst tips mot huvudvärk, mensvärk och lite all möjlig värk :P
Ibland lite svårt att nå dit dock om man har väldigt ont, underlättar om man har något som tänder en lite extra då.
Hoppas det lugnat sig lite :)
Funderar på att tejpa fast värmeflaskan på magen, hahaha
en långsam promenad brukar lindra lite för min del
#12 finns vetekuddar med kardborreband så man kan spänna fast den runt magen perfekt vid mensvärk har själv en sådan 🙂
hoppas mensvärken ger sig snart och du mår bättre 🙂
#13 det hjälpe ibland, men idag blev jag bara illamående… Åh, en sån måste jag skaffa! Den har lugnat sig väldigt mycket och om jag bara har flaskan är det helt ok faktiskt!
Rusta har billiga värmemadrasser. Det tycker jag är jätteskönt för jag får ont både i magen och ryggen när jag har mensverk.
#15 åh, det måste jag kolla up! Tack för tipset Idag verkar det ha släppt, åh vad skönt! Eller så kommer det tillbaka med en smäll senare, men just nu är det i alla fall lugnt
Det är lite klen tröst men det blir ofta bättre med åren. Jag brukade ligga i hoprullad och kräkas tre dagar i månaden. Fick börja med p-piller och fick starka värktabletter men inget hjälpte. Jag mår fortfarande inte toppen under mensen men det är inte värre än att jag kan funka som vanligt.
#17 det hjälper absolut att veta att det kan bli bättre!
prova lägg en vetekudde bakom ryggen och på magen, brukar funka lite på mig, brukar även funka om man har något som '' trycker '' där smärtan är, om jag trycker handen där det gör ont typ. krya på dig, mensvärk är ett helvete :P
att ha sex med sin partner brukar få en på andra tankar också ^^ gör det så djuriskt ont bör du nog kolla upp det, har för mig det finns en sjukdom som gör att man blöder för mycket, annars kan du få medicin som verkligen hjälper mot värken.
Idag hann jag sätta i mig en pronaxen och en alvedon innan smärtan satt igång fullt ut och nu känner jag mig som en vettig människa igen!
Myomer kanske du har..
Elisabeth
grejen är att förra mensen var helt ok! Fick sitta en timme med värmekudden bara, sen var det över! Antar att det var därför det slog så hårt den här gången eftersom jag inte var beredd! Men självklart ska jag hålla koll så det inte fortsätter att bli värre och värre, än så länge duger receptfria mediciner, men om de inte hjälper går jag till läkaren direkt! Tänker inte stå ut med någon smärta om jag kan slippa liksom

När jag var yngre så hade jag en hemsk mensvärk eller kramp i livmodern kan man också kalla det, kröp runt och gick dubbelvikt, spydde som jaa… Var hos umo och gjorde undersökning fick p-piller och värktabletter blev bättre kunde gå utanför dörren till och med ;) När jag sluta för några år sen så kom det krypandes tillbaka och innan dottern blev till ville jag avlida flesta gångerna. Nu har jag bara haft två menstruationer sen dottern kom och visst har jag haft mensvärk men det har varit uthärdligt :) Har gjort alla undersökningar i nedre regionerna då vi hade svårt att bli gravida och de misstänkte endo men är "felfri" där nere så man behöver inte ha något lurt som orsakar det även om chansen absolut finns! Vetekudde, vila och värktabletter! Har du regelbunden mens så ta tablett i förebyggande syfte! 1 Ipren+ 1 alvedon tex
#26 usch! Har bara haft en riktigt hemsk mens (den här kan jag nästan klassa som tvåa dock), då låg jag och grät på badrumsgolvet och trodde jag skulle kräkas, men nästa månad försvann det och det var rätt uthärdligt! Har precis slutat med p-ring då jag ville se om det fick mig att må bättre psykiskt, så jag har bara hunnit ha mens 2 gånger. Bindor ligger alltid i väskan, men borde kanske ha med en karta av medicinerna också… För att vara säker! Tack och lov har jag en snäll mens, trots att jag inte kunde gå på toa när jag började få ont och känna av den så kom ingenting förrän jag satt mig på toa (rena trosor! Woho!), så något bra kan min mens i alla fall!