P-stav
Hej! Jag har haft en p-stav i ca 2 månader och förberedde mig på att jag skulle få mens väldigt länge. Men för mig har det blivit så att jag först hade det i ca en vecka strax efter jag satte in den. Sen försvann den och kom ibland, fick som attacker nästan som varade i någon dag bara. Nu efter ca två månader kan jag inte heller ha sex. Spelar ingen roll om jag inte haft mens på flera dagar. Så fort jag har sex blir det som ett blodbad efter bara en minut. Kan någon säga om detta är normalt och om man kan göra något åt det?
När jag hade den så funkade den bra i början, men efter ett tag började blödningarna. Det blev bara fler och fler dagar med blödning, och på slutet var det blödning oftare än inte, och fullständigt oförutsägbart och hipp som happ. Då var måttet rågat. Nästan 3 år stod jag ut och sen åkte den ut.
Oregelbundna blödningar är tyvärr nåt man måste räkna med om man väljer en gestagen metod.
Gör det ont också? Jag tycker att du borde ringa umo oavsett vad
Medarbetare på Skor iFokus
Nej ingenting gör ont, men så fort jag blir upphetsad och får orgasm för kommer mensen… Spelar ingen roll om jag har sex eller om jag gör det själv. Nu har det ändå gått tre månader.
Någon mens är det ju inte som kommer, men onormala blödningar skulle jag säga. Dom rekommenderar väl att man provar minst sex månader innan man byter p-medel men du bör kolla upp varför du blöder så mycket.
/Christine