Deklarera
Har googlat men hittar ingen nyttig info. Jag har fått deklarationspapper men jag pluggar, får alltså studiebidrag, lärlingsersättning och aktivitetsersättning, den senare fick jag iår. Vad ska deklareras? Fattar noll
Gå igenom så att siffrorna stämmer, brukar inte vara något konstigt. Du har antagligen inga tillägg att göra så det är bara att godkänna. Gå in på skatteverket med dina uppgifter och följ instruktionerna.
/Christine
Har ingen koll om allt stämmer heller men det bör det väl göra.
#2 - Jag brukar bara skumma igenom. Tror det är få som sitter och går igenom minsta krona faktiskt. Det tar ju lite tid om man ska vara extremt noga.
/Christine
#TS
Tycker du skall kolla att det är rätt skatteavdrag på dina ersättningar för 2014, det är din rättighet att bevaka detta. Är dessa inte de rätta siffrorna skriver du de rätta i den högra kolumnen. Läs igenom "Dags att deklarera" Underteckna en av sidorna, den andra är en kopia för dig.
Eftersom jag inte hade ersättning från fk 2014 så har jag alltså nte skattat något förra året, så fattade jag det som. Studiebidrag och lärlingsersättning skattar man inte på. :) Skickade iallafall in via internet det som redan var ifyllt.
Helt rätt, uppfattade att du fått en del år 2014.
Så då hoppas jag att jag gjort rätt nu då :)