Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1448 ggr
gickan87
0

Intim deospray?

Har aldrig vetat att det finns deospray för underlivet. Nån som vet om den fungerar? Dvs döljer dålig lukt? Jag är en sådan person som svettas kopiöst mycket. Under den varna årstiden måste jag byta trosor och tvätta av mig minst 2 ggr/dygn för att inte lukta och känna mig ofräsch.

MVH Erika :)

MaxFlickan
1

Googla på DeoDoc intim :)

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

ChristineL
8

Vad tvättar du med? Ofta påverkar tvätt underlivet negativt.

Har aldrig hört talas om något så korkat som deo för underlivet, ursäkta men underlivet sköter sin egen hygien väldigt bra.

[xMondSy]
0

Jag har för mig att någon lanserade deo för underlivet för inte så länge sedan. Pröva sök på Google om du hittar något, men jag vet med mig att jag sett reklam om de

[Devya]
9

Jag skulle nog inte börja på och leka med sådant där. I värsta fall skapas det obalans i underlivet eller så blir huden irriterad. Om du redan har problem där nere med att svettas så kan det kanske skapas ännu mera problem med deo.

mieeow
1

Det kan ju vara bra att vara säker på vad den dåliga lukten beror på i första hand. Om det är obalans så kan det nog bli värre av intimdeo, och av för mycket tvätt. Om det beror på att du svettas runt om (kan man egentligen svettas i underlivet? är inte det framförallt flytningar då?) Så kan du ju kanske tvätta och skölja runt om, men undvika att skölja för mycket mellan blygdläpparna och inuti, eftersom det torkar ut och skapar obalans. 

Jag ser inget ordentligt syfte för intimdeo, men om du vill använda det, för att du inte trivs med din egen lukt (dvs, lukter beror inte på obalans) så kan du ju testa, men jag skulle nog rekommendera att kolla igenom ingredienserna först, så det inte orsakar skada och problem.

neasfotografier
2

Tror hon menar att hon svettas runtom underlivet. Inte i själva underlivet. Men man kan ju ändå svettas vid yttreblygdläpparna osv 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

IceTee
0

Jag hade kollat upp det i första hand så det inte handlade om något annat än svett som luktar faktiskt!

Medarbetare på Skor iFokus