Vaginaltablett - hjälp!
Hejsan, jag behöver hjälp!
I fredags var jag hos en gynekolog och hon konstaterade att jag hade Svamp så jag fick en vaginaltablett att ta och en salva att smörja in med. Igår satte jag in vaginaltabletten innan jag skulle sova och jag tror att allting gick bra. Problemet kom idag. Vid lunch ungefär så upptäckte jag att det var helt vitt i mina blåa trosor och när jag torkade mig så såg det ut som tablettsmulor på pappret. Ska det vara så? Eller har något gått snett? Det här är min första gång som jag behandlar något i mitt underliv med en vaginaltablett så jag vet inte vad som är normalt eller inte.
Vore jättetacksam för ett svar!
Ja, det kommer ut rester från tabletten. Det är normalt.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Okej, tack så mycket 🙂
Japp det ska vara så, det kan komma tablettrester i iaf en 3-4 dagar efteråt. Låt det komma ut av sig själv, pillra inte ut något. Du kan ha trosskydd under tiden.
#3 Herregud vilken lång tid 😕 jaja, bara att stå ut 👍
På mig blir det en sörja som säger floff på natten å rinner ut. Jag får nog sova med benen upp i luften :D haha nej men, det låter väl rätt, sånt står aldrig i informationen konstigt nog..
#4 Nej jag letade men hittade ingenting i biverkningsbladet… Knasigt
Har aldrig varit med om att det kommer flera dagar senare. Har alltid kommit ut dagen efter.
#7 Okej, för mig är det dock över nu. Det höll på i två dagar :)