Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsamlevnad
Läst 1071 ggr
Anonymapersonen
0

Bestämmer

Hej!

Min pojkvän har tyvärr börjat bestämma över mig och jag känner mig som ett barn. Han bestämmar när jag ska sova (om jag inte lyder blir han sur och vägrar visa kärlek utan går bara och lägger sig) han bestämmer även hur många djur jag får ha (jag kan lita på mina egna beslut..) blir så jäkla trött..
Har försökt prata med honom men han vill inte lyssna utan säger att jag bara tjatar.

Vad kan jag göra?

IceTee
6

Har du pratat med honom om det? Men jag tror at det bästa för dig är att lämna honom faktiskt

Medarbetare på Skor iFokus

Anonymapersonen
0

Jag har pratat med honom men han vill inte lyssna på mig…

IceTee
7

Då tycker jag inte att du ska stanna i relationen faktiskt

Anonymapersonen
0

3# Har övervägt det. Men jag har så svårt att avsluta relationer, blir så beroende av människan.

IceTee
5

#4 jag vet precis hur det är, men fråga dig själv: "vill jag leva så här resten av livet?"

pyromanen
11

Kanske hänger det ihop det med att du blir beroende i relationer och han bestämmer över dig? Du blir den svagare parten på nåt vis. Gör slut och var själv ett bra tag och väx dig stark, självsäker och självständig innan du blir ihop med nån igen?

SaraFag
7

Säger som de andra, gör slut! För din egen skull :)
Han ska inte få bestämma över dig. I ett förhållande kompromissar man om saker, inte bestämmer över varandra. Det är inte rätt!
Så innan det går över styr (vilket det kan göra i många fall tyvärr), gör slut. Gå din väg. Var stark! :)

• SaraFag • Medarbetare på adopterade.ifokus •

Anonymapersonen
0

Är detta normalt?
Jag fick idag veta att min tidigare bästavän (kille) gått bort. Jag kan inte säga något till min kille för han kommer bli sur men jag mår så dåligt… ska man kunna dela med sig av såna saker??

IceTee
2

#8 sånt ska man kunna dela med sig av!

Myrra
7

#8 Vad har han för anledning att bli sur?

Om din bästa vän gått bort så ska väl en normalt funtad pojkvän STÖTTA dig, inte bli sur, verkar ju inte riktigt klokt att du ska behöva dölja en sån sak, man ska dela glädje och sorg i ett förhållande.

Ett råd, lämna "Mr Egotripp!", du behöver inte honom.

micki78
5

Gör slut! Jag tror tyvärr att han bara kommer bestämma mer och mer och mer..

Det kommer med andra ord bara att bli värre, brukar bli så.