Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 1189 ggr
SuperLimm
0

Tips på handkräm!

Jag behöver tips på någon handkräm (parfymfri!)som är bra för huden och går in i huden rätt snabbt så den inte är så kladdig. Jag vet att det finns vissa ämnen i hudkrämer som man ska undvika och jag har kollat på nopoo hemsidan men det är lite för många ämnen för att jag ska kunna komma ihåg vilka jag ska undvika. Därför ber jag nu om tips.

Jag hittade en handkräm på bodyshop, hemp någonting hette den. Den gillade jag, händerna blev mjuka och sköna men efter en veckas användning kan jag inte längre använda den, får extermt huvudvärk av den så därför måste handkrämen vara parfymfri.

På kvällarna smörjer jag med Locobase repair, den är väldigt fet så den funkar bra men det är också väldigt kladdig så jag kan bara smörja med den på kvällarna när jag ska sova.

Mvh Linn

ChristineL
1

Jag rekommenderar bivax i kombination med Mary Kays parfymfria handkräm, min man har den på jobbet och han är supernöjd med sina annars torra händer.

DesK
3

Kokosolja i små mängder är kanonbra.

/Désirée

SuperLimm
1

Bivax och kokosolja, blir inte det väldigt kladdigt? Sådär så man lämnar fingeravtryck överallt och inte vill ta i något för att händerna är så kladdiga?

Mvh Linn

ChristineL
1

#3 - Bivax går snabbt in tycker jag, värre med kokosolja men den funkar också väldigt bra.

SuperLimm
1

#4 okej ska kika efter det, antar att det är hälsokostbutiker som gäller då? :)

Jag köpte ringblomssalva i höstas för att testa men jag tycker bara händerna blev nariga av den. Min farfar har någon ringblomsalva som funkade jättebra men den jag köpte var inte samma märke så jag vet inte om det har någon betydelse för den jag köpte var inte alls bra.

Mvh Linn

ChristineL
1

#5 - Ja, bivax finns på hälsokosten främst, kokosolja finns på de flesta mataffärer nu för tiden.

pyromanen
1

Som keramiker torkar mina händer hemskt ibland, men canoderm från apoteket är dunderbra! Finns i pump med "refill" behållare.

SuperLimm
1

#7 Canoderm har jag men den svider på mina händer då jag är väldigt torr :(  Annars har jag inget emot den faktiskt.

Mvh Linn