Menskopp
Jag är 16 år och hatar att använda bindor. Jag har under 2 års tid kollat in menskoppen och velat ha en, men problemet är att min mamma inte låter mig använda en. Får inte använda tamponger heller. Och skulle jag köpa en, då hade mamma tagit den och slängt den. Jag hatar detta! Jag vill ha en menskopp. Jag är väldigt aktiv och har riklig mens, så bildor stoppar inte. Har nattbindor även på dagarna. Tänkte fråga någon om de skulle vilja beställa en åt mig, och att jag isf skulle skicka pengar via post eller nått. Men skulle mamma få tag i paketet innan mig då öppnar hon. Försökt prata med henne, men de går inte.
Nu blev jag nyfiken.
Vad har din mamma för motiv för att du inte ska använda tampong eller menskopp?
/Maria
Det finns koppar att köpa på Apoteket. Så du behöver inte beställa. Och göm den nånstans din mor inte hittar den när du inte använder den. Väldigt märkligt av henne att inte låta dej bestämma vad du vill ha för skydd själv. :/
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
#1 Hon tycker inte de är naturligt att sätta in grejer i kroppen. #2 Vilken ska man då köpa? Någon du vet som är bra?
Tycker hon inte det är naturligt att stoppa in snoppar i kroppen heller då? :P
#4 Ahahaha den va bra! Man kan ju undra vad mamma tänker xD
Hahahaha xD Men du kan ju köpa tamponger själv och gömma dom i tex din skolväska!
Den jag har har jag beställt på nätet. http://menskoppen.se/att-valja-menskopp En länk till att välja rätt storlek.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Menskopp är mycket bättre än tampong och bindor. Både bindor och tampong skapar mycket lättare obalans i underlivet. Om jag använder bindor får jag Svamp för det blir för tätt.
i många familjer är det svårt att pratat om sånt här och jag tycker att det låter respektlöst av din mamma att hon skulle öppna din post och slänga en menskopp om hon hittar den.
Om du tittar på länken som #7 delat så har du mycket bra info jag tycker du skall visa för din mamma. Om du tycker att det är jobbigt att ta en sån diskussion öga mot öga skicka ett mail till henne och lägg med länken så att hon kan titta på det och se hur det egentligen funkar.
Kanske en vän kan beställa den hem till sig åt dig? :-) Eller så kan du gå till ett apotek och köpa en. Tycker för övrigt att det är sjukt att din mamma tvingar in dig i sina orimliga värderingar. Hon gör som hon vill, men hon kan knappast bestämma vad du ska göra med din kropp!
Om man ska vara sån är ju binda inte precis naturligt! Eller kläder heller för den delen
Medarbetare på Skor iFokus
#10 Precis! Eller större delen av alla matvaror också! Och det stoppar man ju i sig om något. Tänk bara på allt godis och alla E-nummer, det är ju jättenaturligt…