Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettfysisk-hälsa
Läst 1376 ggr
semenius95
0

illamående

Den 4jan så började jag må illa och spy. spydde i en 1.5 timmer. Nu har jag mått illa sedan dess. Tog gravtest i torsdes som visa neg. Sen spydde jag på kvällen igen. Var på vårdcentralen i fredes, sänkan, blodvärde, blodsocker såg bra ut. Jag hade tydligen urinvägsinfektioN :S jag har inte haft ont eller något. 
jag mår fortfarande illa. Och ska ta min sista pencilin tabletter i morgon. 

Känner mig så isolerad då jag inte vågaar gå ut eller åka nåonstans.. Jag orkar inte med detta länge till.

Någon som vet kanske vad detta är eller  kanske vet vad jag kan göra? 

En sjuksköterska jag pratade med i torsdes kväll sa att de är nog psykiskt. (har mått dåligt sedan jag var 9år men inte spytt för jag mått psykiskt dåligt, har dessutom spyfobi. Och har inte spytt på minst 5år innan detta.)

Trollan92
0

Kanske ska ta ett till grav test? :) vissa människor plussar inte första gångerna.

semenius95
0

Vårdcentralen tog ochså ett test som visa neg.. Iom min mens slutade den 2jan så är de inte så troligt att jag är gravid.. Men ska testa igen.

IceTee
0

Har du sovit dåligt? Min pojkvän var väldigt stressad och sov dåligt för ett tag sen och då spydde han av ren utmattning. Sen fortsatte du kanske spy p.g.a. att magen var irriterad och när du fick penicillin så gav det dig mer illamående. Det är inte alls ovanligt att man mår illa på penicillin!

F.ö. så ska du komma ihåg att få i dig vätska, helst med salt och socker (salt för att binda vätskan och socker för energin), men det har du säkert koll på 

Och krya på dig! Hoppas att det går över snart

Medarbetare på Skor iFokus

semenius95
0

Fick pencilin i fredes, spydde sists i torsdes. (bara klargöra de lite) 

jag har alltid sovit dåligt.. ännu dåligare nu när jag mår illa och är spyfärdig.. 

men tack :)

Aleya
1

Låter som att du inte blivit av med uvin. Jag säger gå till vc igen. För jag hade som dig en gång. Var så illa att jag t o m hallucinera. Den uvin höll på att gå upp i njurarna. Och spydde gjorde jag med.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

semenius95
0

Jag skulle ta pencillin hela kuren. hjälpte de inte så skulle jag tillbaka. kuren slutar imorgon, 

Hade vita kroppar i urinen i nov med när jag sökte för ont i magen. Men de ville känna på min ändtarm. och då gick jag.

semenius95
0

Alla jag känner som haft uvi har sagt att de är plågsamt. Jag har aldrig känt av någonting

semenius95
0

Jag träffade en annan läkare. på en annan vc. Fick utskrivet omeprazol. Tog de i ca 1v, sen spydde jag igen.  Jag mår illa heeeeeeeeeela tiden. jag orkar snart inte mer. Ingen verkar veta vad de är eller att ta detta på allvar. De är inte normalt att må illa 24/7. aJag sover knappt. Jag är så himla trött hela tiden. Kan inte göra ett skit heller..

IceTee
1

#8 känner igen mig i det. Hade samma problem, och fick ingen hjälp alls (vet inte om det ens finns hjälp?). Jag la om kosten istället! Och såg över mina läkemedel, samt försökte att varva ner!

semenius95
0

#9 Kan inte varva ner mer än jag gjort. Sjukskriven sedan maj/juni 2014..  Jag la om kosten runt nyår. Till nyttigare. Innan kunde jag äta godis i flera dagar utan att äta nånting annat.Och jag mådde inte alls dåligt.(vad jag märkte) Jag använder inga läkemedel just nu.. 

De enda jag gör typ är och vara med pojkvännen. (kollar film, går promenader, lagar mat) Inne i en sån period nu då vi ej kan göra/eller orkar göra så mycket annat. Annars åker jag med och lämnar blomsterbud. Inte jobbigt alls. Eller så är jag och hunden med hundkompisarna ute i skogen…

IceTee
0

#10 inga allergier då?

semenius95
0

Nope, inga kända allergier. men min lilla syster har gluten. Och äter jag glutenfritt i nån dag så mår jag lika dant..

IceTee
0

#12 tycker att du ska gå till läkaren igen!

semenius95
0

har ringt och ringt och ringt.. De säger bara att de inte har några tider till mig.. & då  har jag redan varit på min "hem" vc, akuten, kvälls vc, och vc i byn jag bodde i innan… känns som bara tycker jag är en börda, och söker för minsta lilla.. men detta är ju inte litet. haft detta i 1.5månad. Konstant. Och har provat allt känns de som..

semenius95
0

Btw, läser nnu att jag låter lite otrevlig. Sorry!

dejtbar
0

Jag tycker att du borde få en remiss till en gastroskopi om du fortfarande kräks eller mår illa.

[Devya]
0

#12 Men måste man inte testa äta glutenfritt i typ en vecka eller längre för att se resultat? Ibland kan det även ta månader innan man blir i skick efter det jag har hört och läst.

IceTee
0

Jag rekomenderar nog också gastroskopi faktiskt, som #16 Har själv gjort en, och det var inte alls så farligt som man hört! Det jobbigaste var att inte äta eller dricka på 12h Sjukvården är riktigt jobbig att ha att göra med… Man måste nästan vara frisk för att orka vara sjuk

dejtbar
0

Jag fick lugnande innan jag skulle göra gastro. Blev helt lullig så det var inte farligt alls

semenius95
0

Min lillasyster hade absolut inte dessa symtom jag haft. Och hon fick konstaterat gluten för 1år sedan. Och sökte hjälp för 5år sedan. Haft ont i magen sedan hon föddes.

semenius95
0

Såååå… ny månad. Samma mående. Spydde igår igen.. 
Provat postafen i 3v, men hjälper heller inte.. 

Orkar inte detta längra.. Får ingen hjälp av sjukvården ens :(

IceTee
0

#21 har du bytt vårdcentral? De måste faktiskt ställa en diagnos och hjälpa dig, det ska du kräva tycker jag

Trollan92
0

#7 jag har haft UVI minst 15 gånger. Vissa gånger har de inte vart några problem men andra gånger har se känns som om man kissar knivar. Går inte att förklara.. Vissa gånger har jag även haft fruktansvärda smärter där nere… Så de beror helt å håller på hur aggressiv bakterien är!!

semenius95
0

#23 ja precis. Oh jag har aldrig känt något av de. De sa bara att jag hade för mycket av något i urinen som tyder på uvi. 

#22 Jag gick först dit jag bodde, 2 ggr. Sen gick jag till en i byn vi bodde tidigare, 1ggn. Sen har vi flyttat till byn igen för 4v sedan. Har ringt och de säger att de har inga tider..

IceTee
0

#24 fast du måste få hjälp, de får fixa en tid. Är man sjuk så måste man få vård, finns det inget annat ställe att gå till?