Hormonspiral
Jag ska få en insatt på onsdag (förhoppningsvis) och det ska bli jätteskönt att få det gjort - men jag vill inte göra det ^^
Hur som helst, det som jag undrar mest över just nu: De förvarnar om att man kan få i princip menssmärtor i och med insättandet. Så (ni som har spiral) hur länge hade ni dessa smärtor, och hur var de jämfört med era vanliga menssmärtor?
För mig var "mensvärken" ungefär som en mild mens och gick över efter en dag eller om det var två. Ingen av gångerna har det liksom varit något jag tänkt på i den bemärkelsen dagarna efter insättandet.
Det jag däremot hade bekymmer med en spiral jag haft var att tråden var för lång och stack ut för mycket i slidan vilket var stickigt och obehagligt. Fick den avklippt lite längre in så var det ok sedan.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Jag fick inte några direkta smärtor över huvud taget. När hon satte in den kändes det som att hon var och grävde i urinblåsan (fick känslan man får när man har urinvägsinfektion). Har för mig jag bara fick mitt vanliga mensmol.
Fick ett antal veckor senare superont i magen (symptom som vid blindtarmsinflammation, men har hat liknande för flera år sedan då jag hade problem med cystor) och fick ligga över på sjukhuset men har ingen aning om det berodde på spiralen eller något annat. Har inte haft några såna besvär sen dess.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Jag kände knappt när den sattes in och fick ingen värk efteråt heller.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Det gjorde lite ont under resten av dagen, men absolut inte värre än en vanlig mensvärk. Sen var det bra.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Fick lite ont som kändes ungefär som menssmärtor men det gick över dagen efter. Har i övrigt aldrig haft några bekymmer med min hormonspiral och tycker att det är jätte skönt att slippa mens.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi