Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1158 ggr
Dexterr
0

Menskopp

För ett par månader sen testa jag menskopp, tog mig två ggr innan jag lärde mig. Testade den kanske 5 månader men gav sen upp för varje gång den sitter i så försvinner inte mensvärken trots tablett, samt att jag blir väldigt bubblig i magen. Annars funkar den super o är väldigt nöjd. Tänkte jag skulle ge den ett till försök idag men jösses va bubblig i magen jag blir… Någon som vart med om nått liknande o försvann det?

mollyt
0

Jag har haft menskopp i många år, blir inte bubblig i magen. Jobbigt för dig! Kan det bero på något annat?

Dexterr
0

#1 nja tror inte de beror på nått annat för så fort jag tar ut den så slutar det :/ Inte så att de gör ont men de låter en hel del o inte så kul o jobba då :P

[Forest]
0

Jag har tänkt beställa hem menskopp men en fråga hur vet man vilken storlek som är passande för just en själv? Och en fråga till ;) Det står att man kan kissa trots att man har den, funkar det för er eller tar ni ut den varje gång ni kissar? 

Ts trist att du blir bubblig i magen och får värre mensvärk(?)

[xMondSy]
0

Jag överlag är bubblig i magen under mensen och gasig :-P haha. #3 självklart kan du kissa med den, precis som med en tampong. Dock så slipper man ett blött snöre eller en konstig ställning på toastolen ;-) De och tänka på däremot är att när du gör nummer 2 och trycker på så kan den glida ner lite, och som en tampong. Vissa tjejer väljer att tömma den i samband med toabesöket då. Vad gäller storlek så köpte jag den minsta på apoteket. Det fanns 2 och det stod förklarat på förpackningarna att den ena passade bäst för dig som fött barn och den andra för dig som inte fött barn än :-)

Agda
0

#0: Om jag satt i den fel så får jag rejäl mensvärk. Har du rätt storlek, tänker så att den inte trycker emot någonting.

#3: Kolla om du har låg livmodertapp, då finns det lägre modell man kan köpa. Jag har det och köpte denna, med frakt blev det ca 200 SEK.  De har två olika modeller i flera storlekar + olika hårdheter på koppen. Om du klickar i höger på bilden till SALE så har de rabatt på två-pack som har olika storlek/olika modell vilket är ju bra om man är osäker på storlek.

Jag har den i när jag kissar, inga problem.

[Forest]
0

4-5 tackar för lite tips om hur man väljer rätt :) Jag är så trött på dessa tamponger som man hela tiden ska köpa

IceTee
0

Kapar tråden för en fråga om det skulle vara okej: Har någon här pratat med sun gynekolog om menskopp? Har de någon koll och kan vägaleda en tro?

Medarbetare på Skor iFokus