Stor ångest
Hej
Jag har sedan jag varit liten haft ångestproblematik och förra året valde jag att hoppa av skolan pga. mobbning i klassen och lärare som behandlade mig dåligt.
Började jobba för 1 och en halv månad sen, som telefonförsäljare. Jag klarar inte av krav och det här jobbet håller på att knäcka mig. Under min tid här har jag varit borta 1 gng/vecka för att jag mår psykiskt dåligt /har även vart på sjukhus pga. blindtarmen/ och idag är jag så förkyld att jag känner att jag absolut inte klarar gå dit.
I början trivdes jag men nu hör man ständigt från chefen hur dåliga vi är och får absolut ingen hjälp eller uppmuntran. Håller på att brytas ner psykiskt av det här.
Saken är den att jag vet vad jag vill, jag vill läsa en distans utbildning på en folkhögskola inom något jag vill jobba med, nu till problemet. Om jag blir antagen till folkhögskolan så antar jag att kursen drar igång i augusti och eftersom jag fyller 20 nästa år kommer jag då bara vara berättigad vanligt studiestöd vilket inte funkar för mig då jag inte bor hemma.
Snälla hjälp, jag går under…
Du kanske kan kombinera studiestöd och studielån.
http://www.csn.se/komv-folkh-gymn/studiemedel/hur-mycket-kan-du-fa/1.2803
/Maria

Ang studiestödet, det är ju samma för alla, och man får anpassa sina utgifter helt enkelt, eller jobba extra på sidan om. Nu låter jag ju jättedryg, men den anpassningen gör tusentals personer varje dag då de pluggar och har eget boende.
Fram tills dess, ja då får du ju antingen bita ihop i 5 månader, eller byta jobb, eller så blir du sjukskriven för psykisk ohälsa.

Jag hade såklart hela lånet med i tanken i mitt svar :)
#3 Jag förstod det och håller helt med dig om att det är många som lever så idag.
Min son har studerat och haft egen lägenhet och det har funkat hur bra som helst.
/Maria
Fy fasen vilken dålig chef. Tror han på fullaste allvar att de går bättre om man kastar skit på andra eller? :S när/ifall du slutar där tycker jag du ska säga de, för så får de inte vara! Lycka till med det andra iallafall! :)