Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1034 ggr
Trollan92
0

Symptomer

Trötthet/utmattning, kan de även vara en symptom på graviditet? Tack på förhand! :)

[xMondSy]
0

http://www.familjeliv.se/start/1.566839 Här har du en lista på vanligaste :-)

Trollan92
0

#1 "stigande hormoner i kroppen" står de typ. Kan de även före komma finnar å annat då? För jag har plötsligt fått extremt med finnar å jag har inte haft de på 6 år! :o

[xMondSy]
0

De kan jag inte svara på faktiskt, har inte varit gravid själv. Men de är nog inte omöjligt eftersom hormonerna brukar spöka runt en hel del :-)

Ria74
0

Trött var jag som gravid, men inte alldeles i början utan det kom i vecka 8-10 nån gång för mig. Det kan ju såklart vara olika för olika kvinnor.

Fick sämre hy, en långt från alla får det under graviditet så det är ingen "säker" symptom på graviditet.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Anonym
Anonym
0

Jag fick helt plötsligt en massa finnar för ca 4 månader sen och  då jag blev gravid så försvann dem alla.

Jag fick med andra ord finnar helt plötsligt utan att jag visste varför men det berodde åtminstone inte på graviditet. Det kan finns en massa orsaker till varför man får finnar eller till varför man blir väldigt trött helt plötsligt.

Trollan92
0

Jag har kissat mycket mer ön vanligt idag, och igår va jag helt nere utan att veta varför.. Killen kom hem ifrån USA förra veckan och under tiden han va i USA fick jag smärtor där nere så jag fattar ju att det är något! :o Min mens är 3 dagar sen, säkert försenad bara för att jag går å nojar plus att jag mått lite dåligt också..

viktoria91
1

Det är bara att ta ett test, omöjligt för oss att säga om du är gravid eller inte.

[Devya]
2

Som #7 skrev, det är ju bara att ta ett test. Du blir inte klokare av att höra vad andra har gått igenom då de har varit gravida. Det där är ju så individuellt.

Så ta och skaffa ett test på måndag fast och gör testet följande dag på morgonen. Svårare än så är det faktiskt inte. :)

viktoria91
0

#8 Går faktiskt att köpa redan imorgon. ;)

Trollan92
0

Ville bara veta de om finnarna.. Skrev väl mer i kommentarerna för jag är så nojig bara ^^ Ja test ska jag göra! :)

[Devya]
0

#9 Säkerligen men man behöver ju inte stressa heller. Bättre om man låter det gå ett par dagar också. :) 

#10 Att man plötsligt får finnar kan bero på en mängd olika orsaker! :) Därför går det inte att kommentera riktigt angående det. Jag hade under en period en massa finnar som plötsligt poppade upp och sen försvann de efter ett antal månader. Har ingen aning vad som satte igång det men definitivt inte en graviditet åtminstone. :)

Trollan92
0

#11 Okek! Nä jag vet inte, aldrig haft så här innan. Men ska göra ett test så får vi se! :)

[Devya]
0

#12 Jag hade aldrig haft det så heller tidigare. ;) Men jag var fortfarande inte gravid då det hände. Som sagt, det kan bero på en massa olika saker.

Om du slarvar med preventivmedel så finns det ju en risk att du har gått och blivit gravid. Om du är dessutom sen så är det ju lite misstänksamt, men jag tycker inte att sådana symptom som du pratar om brukar uppstå så snabbt. :)

Trollan92
0

#13 Jag har tyvärr inget preventiv medel å jag å killen har vart lite dumma!

nypisnina
0

Hur har det gått?

Trollan92
0

#15 Testet visade negativt men dka testa igen om 2 vexkor då min mens är 8 dagar sen!

[Devya]
0

#16 Har din mens varit så här sen tidigare?

Trollan92
0

#17 Nej, men pratade med henne på UMO å jag har mått lite dåligt också så mensen kan ute sluta då med men eftersom jag haft oskyddat sex så måste jag testa mig igen! :)