Bristningar..
Jag vet att det är vanligt.. jag har på lår, rumpa, armar, och mage. STORA streck! Hade jag varit gravid så hade jag inte sett de som ett problem för då har de en tydlig orsak. Men jag skäms så! Speciellt för de på sidan av magen :( kommer aldrig gå utan kläder, vill inte visa de för någon kille. De knäppa är att ser jag de på någon annan så bryr jag mig inte, men när jag ser de på mig själv så mår jag illa! Och att man vet att de inte finns något bot mot de gör ju inte saken bättre. Hatar min hud! Vet att jag inte har någon direkt fråga men kanske någon som kan ge mig en uppmuntrande kram här på iFokus :-) Jag är 25år och borde älska livet, bada, ha kul men aldrig att kläderna åker av! Menar inte att jag ska vara naken ute men bikini, linne och dylikt.
Se det som att du har snygga tigerränder istället, en sexig tigerkvinna :) Bristningarna finns där av en anledning och dom berättar en historia. De är en del av ditt liv. Det är ju ofta ärftligt, har dina föräldrar och ev syskon liknande?
/Christine
#2 Mamma fick inga bristningar när hon var gravid.. Min syster har pga övervikt. Det är just att mina är så långa streck och de bleks ju aldrig som de tydligen ska göra med tiden. Har haft de ända sedan tonåren (tror jag) kanske inte alla med en del fick jag då. De på magen fick jag vid snabb viktuppgång pga medicin. Har alltid varit normalviktig men som jag ser ut i huden kan man tro att jag vägt ett ton.
#3 min mage liknar en åker som blivit plöjd. Men jag har slutat bry mig om fartränder. Det kommer säkert komma fler. Jag tycker dock mina har blekts fort. Inom ett år så är dom inte tydliga alls. Du skrev själv att du inte bryr dig om andra har bristningar. Och jag tror att dom bryr sig knappast om du har. Så var snäll mot dig själv och lev livet och skit i små skavanker.

Memento mori

Medarbetare för Julen
#3 - Alltså det tar tid för dom att blekas. Har fortfarande blålila streck längs hela insidan av låren efter en graviditet för snart två år sedan, trots att jag gick ner rätt fort efteråt.
/Christine
Jag fick bristningar i mellanstadiet för att jag sköt i höjden. De bleknade för ett par år sedan och visst tittar man i rätt ljus så kan man se något "glimma" lite där de är. Men inget som syns annars :-)
Bio Oil!!! Den är bra! Min svärmor använde den å hennes bristningar gick bort.. Jag använde den också å sett resultat! Man ska smörja sig morgon och kväll i 3 månader! Dyr med man ska bara använda 1 droppe varje gång! :)
#7 mängden man ska använda beror ju helt på hur stort område man har bristningar på. För övrigt känner jag ingen som använt produkten som bristningarna försvunnit på. Låter som ett mirakel att din svärmors försvann.
#8 Låter mest som ett lyckligt sammanträffande.
Bristningar bleknar mer eller mindre med tiden. Jag hade tydliga bristningar som dök upp bara för att försvinna någon månad senare. Därför tror jag nog vad jag vill om dessa mirakel krämer, oljer osv. :)
Det är också väldigt lätt att inbilla sig saker. Som då jag började träna så tyckte jag att samma dag att jag såg skillnad vilket låter väldigt långsökt men jag gick efter känsla.
#9 bleknar ja, precis som.alla ärr.
#8 det blev bättre på mig!
Även pojkvännen såg skillnad.