bröst
hej jag undrar om de ä någon som kanske tar själv eller har tagit eller kanske känner någon som tagit bröstförstorings piller? funkar de änns eller är de bara ett kasst påhitt för att få folk att knapra piller?
och har någon opererat brösten men lagt implantaten bakom bröstmuskeln ? varför lägger man dem där istället för framför allt (som alla andra)?
de är så här va att jag har haft C kupa jävligt länge varit nöjd med det men ända sen jag började träna lite hårdare och började rida mer så krypmte demliksom ihop.. nu är jag sjukt missnöjd , har alltid haft lite problem med min kropp o tyckt att jag ser ful ut , men jag ä inte nöjd längre.
håll god ton tack o skriv snälla inga elaka kommentarer ! <3 tack på förhand!
Förstår att det känns jobbigt, har varit med om samma sak själv.
Jag är 36 år och vad jag lärt mig är att kroppen och brösten förändras hela livet, med viktuppgång och nedgång och om man är gravid, vilket jag inte varit men många har berättat för mig att de ökat i storlek efter de fått barn.
Att att piller eller smörja salva är bara lurendrejeri tyvärr, finns inget som fungerar. Storleken på dina bröst styrs av dina gener i kombination hur mycket du underhudsfett du har, där av att de blivit mindre för att du tränar.
Jag har ingen erfarenhet av operation, för mig är det inte rätt val.
Kroppen förändras som sagt genom hela livet och för mig har det varit rätt att lära mig att acceptera mig för den jag är hur jag ser ut.
Det är lätt att glömma när man är ung, talar av egen erfarenhet, att om vi har tur så blir vi alla gamla och kroppen förändras.
Lika bra att accpetera det från början, för hur har du tänkt att göra när du blir äldre, ska du börja operera allt som blir rynkigt och hänger, bli en av dem som kämpar en kamp som de bara kan förlora för att försöka se ut som en 25 åring när de är 50?
Ditt värde ligger inte i hur du ser ut.
Tänk på det, hur befriande det är.
Spelar det någon roll för dig i dina relationer till familj och vänner, folk du träffar i vardagen hur snygga de är?
Tänker du att min mamma är en sån bra mamma för hon är så snygg, eller din kompis eller partner?
Är det inte viktigare hur de är emot dig och andra och hur er relation fungerar?
Det är ytterst få som ser ut som fotomodeller och skådisar, inte ens de ser ut som sig själva i verkligenheten för de är så redigerade på bild och i film.
Ska resten av oss som aldrig kommer se ut så gå omkring och känna oss mindre värda?
De är bara genetik och operationer som bestämmer hur en person ser ut och det är inte viktigt om man är en bra person värd att älska.
Att du tränar och tar hand om dig är jättebra om det får dig att må bra, du skriver inget om hur skönt det känns att ha en kropp som är stark som orkar saker, glädjen av att kunna röra sig, använda sin kropp i rörelse.
Jag tränar också, en kombination av joga och styrketräning och jag älskar känslan att bli starkare och smidigare, bli ett med min kropp och att ta hand om den.
Jag tränar inte för att hålla mig ung, jag tränar för att bli gammal, för att den ska hålla så länge som möjlig, för den kommer att vara min följeslagare genom livet och jag vill kunna röra mig, dansa, kunna använda den för att ha kul med andra, ta hand om mig själv i vardagen, så jag klarar mig utan smärta och svaghet så länge som möjligt.
Mitt råd är att börja jobba med dig själv, du är bra bara för att du är du, det är ingen snygghetstävling även om samhället skriker ut det, ditt hela människovärde ligger fortfarande inte i hur du ser ut.
Tycker du att folk som inte ser ut som fotomodeller är mindre värda, folk som är gamla, som är sjuka/skadade, som har något handikapp?
Varför känner du att du är mindre värd för att du inte är helt perfekt, det är det ingen som är så varför straffa dig själv och må dåligt för det?
oki tack ! va nyfiken! ja jag måste börja jobba med mig själv men känner att kvinnligheten hos mig försvinner.. men måste kanske jobba med mig själv mer och acceptera att jag ser ut som jag gör 🙂

Jobba med dig själv istället, ingen kommer tycka mer om dig bara för att du fixar större bröst. Det är dessutom jäkligt otympligt :P
Idealet med stora bröst finns ju framförallt inom porr och glamour. Inom ex modevärlden är det snarare små bröst som gäller. Varför är just porridealet det folk vill sträva efter?
enda piller som ger en del störra bröst är ju typ p-piller.
#4 och det är ju inte alltid de blir större av dem heller :)
ts: Precis som flera tidigare sagt så är det nog bra att börja arbeta med dig själv. Jag har en bekant som opererade sitt bröst efter bröstcancer, och trots att allt gick rätt till och så, så blev bröstet väldigt mycket mindre än planerat, Så hon gick igenom en tuff och jobbig skönhetsoperation och kände att hon inte fick någonting tillbaks.
Bröst ser väldigt olika ut. Idag har väldigt många en skev bild av hur bröst ser ut, eftersom man endast ser bröst på reklambilder och när de är formade av bhar. Sedan ser man sina egna, och då är det lätt att uppleva dem som udda eller fel. Men grejen är den att bröst ser heeelt olika ut. här finns en länk som jag hittade någon gång för ett tag sedan, som hjälpte mig att känna mig tillfreds med mina bröst: http://www.007b.com/breast_gallery.php
Den visar tydligt vilken variation det finns på bröst, och att det inte beror på något. Bröst kan se ut lite hur som helst, och det är helt enkelt så det är! Och du är lika mycket kvinna oavsett hur stora eller små bröst du har :)
Ja jo vet bara inte hur jag ska börja uppskatta min kropp mer .. Gillar den inte alls är riktigt missnöjd så får väll se hur jag ska lyckas gå tillväga , min pojkvän har börjar hålla med när jag säger att bag inte gillar mina bröst så han är ju inte till någon hjälp .. Han gör de just nu bara värre så håller allt för mig själv o mår ännu sämre … Får fortsätta leva med detta o se vad jag ska göra för att uppskatta min kropp … Har stått framför en spegel o sagt "jag är fin o min kropp är fin " men de är ju inte precis så att de hjälper .. Nu är vikt målet 55-58 kilo o så får jag oppas jag når det :) kanske blir lite nöjdare då :)

#6 Vad är det för skitkille?
generellt kan jag ju säga att ngt som är riktigt oattraktivt är när folk gnäller på sig själva, då håller folk tillslut med, oavsett hur du ser ut. Om du har en positiv attityd till din kropp, denna fantastiska kropp som ska bära dig genom ett helt liv, då kommer ingen annan bry sig om hur du ser ut.
Det är för att jag klagat för mycket som han inte ger komplimanger längre så de är ju mitt fel helt och hållet ..
#8 hur är det ditt fel att han är en skitstövel?🤔 mindcontrol?😃dom flesta klarar av att inte säga elaka saker till sin partner, överraskande nog. fattar inte snubben en sådan enkel sak så tycker jag han kan hålla sig till att leka med lego eller nåt istället…

#8 ? Eh nej, han ansvarar själv för de ord som kommer ur hans mun.
Det är aldrig ditt fel vad din kille häver ur sig! Hur kan du ens tro det? Låter mer som att det är han som har problem än att du har det!
/Christine
Om det har gått så långt att du börjar fundera på att förändra din kropp genom att förändra vikten och ta tabletter, då känner jag att det gått rätt långt.
Det är en sak om att säger ifrån att han tycker det är jobbigt att du vill ha komplimanger hela tiden eller frågar vad han tycker osv, men att börja säga negativa saker är inte okej! Han kan ju alltid säga "Du, jag tycker det är jobbigt när du säger så negativa saker om dig själv, jag tycker att du är jättefin och har sagt det massor med gånger, men du verkar inte lyssna/förstå/lita på mig när jag säger det. Så jag vet inte vad jag ska säga mer, kan du inte försöka lita på mig när jag säger att du är fin som du är?" Istället för att vara oschysst, det är aldrig okej att vara elak.
Leta reda på en kompis eller någon annan du känner som du vet är schysst och inte skulle nedvärdera din kropp. Prata med den, inte just om din kropp, utan om hur du känner. Jag tycker att det kan hjälpa med en bra kompis som kan stötta, många har varit i liknande situationer själva och kan peppa.
Lägg inte över någon skuld på dig själv när du inte har någon skuld att bära.
Kommer inte kommentera delen om att din pojkvän inte tycker om dina bröst längre.
Men Hälsningar från en tjej med en del fysiska krämpor, små (okej mina är visserligen B-kupor) bröst är att föredra för ryggen och axlarnas skull. Många storbröstade kvinnor får problem när de blir äldre för att de har så mycket extravikt att bära på och blir felbalanserade.
Oki ska prata med han o se vad han säger ! Ska börja jobba med mig själv mer först så får man väll se vart det leder .. Livet känns inte allt för ljust just nu … Jobbar i en tunnel som aldrig tar slut när de gäller allt men ska börja se de små ljusglimtarna som kommer o tänka positivt ! Tack för alla svar !
#14 det är tufft ibland, det är bara att kämpa på! Det blir ljusare så småningom! Stå ut i det jobbiga, ta en dag i taget. Och skapa inte problem där det inte finns några, det är lätt hänt, jag vet :)
Man är inte mindre kvinnlig för att man har små bröst. Själv så har jag A-kupa och kan säga att jag hade inte uppskattat att ha större än B-kupa för då hade jag nog trott att killarna bara gillade mig pga mina stora bröst. XD Men kan ju så klart förstå känslan av besvikelse när man gillar det man haft och det inte längre ser likadant ut. Tyvärr så är ju bröst just fett. Så går man ner i vikt så får även de lida.