Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2010 ggr
Lena anonym
0

Orgasm och bensvaghet

Jag vågar inte söka hjälp för mitt problem så därför frågar jag här där jag kan vara anonym. Jag vet inte ens om det är normalt eller om jag håller på att bli sjuk på något sätt . Så här är det. 

Efter att jag fått orgasm så blir jag extremt bensvag i 10-15 minuter innan jag blir som vanligt igen. Benen blir riktigt som spagetti och jag kan inte stödja på dem. Jag måste ligga kvar en kvart och lugna mig så benen blir normala igen. Detta blev extra påtagligt får några veckor sedan när jag precis fått en orgasm och då ringde min telefon som Låg i ett annat rum. Jag rusade upp men benen bara vek sig så jag fick lägga mig ner på sängen igen och senare ringa upp personen i fråga.

Jag har haft detta problem uppskattningsvis ca ett halvår. Innan dess var jag alltid pigg i benen direkt och hade inga problem att direkt gå på mina ben efter orgasm. Efter senaste gången när telefonen ringde och jag inte kunde gå så blev jag så rädd och jag har inte vågat få orgasm mer. Min sexlust påverkas verkligen då jag är rädd att jag håller på bli sjuk på riktigt.

För det ska väl inte vara så att man inte kan gå på en kvart efter att man fått en orgasm?

Jag har inte vågat prata om detta med någon enda människa. Jag har svårt att prata om sex och vågar inte föra det på tal för någon läkare. Tack och lov har jag varit singel senaste året och jag vågar inte heller skaffa en ny partner då jag inte vill att han ska märka av mitt pinsamma problem.

Kan någon snälla svara på detta. Verkar jag helt normal som har så här eller tror ni det är någon farlig muskelsjukdom jag håller på att få?

Bill&Bull
0

Om du inte får svar på din fråga här så kan du fråga på rfsu hemsida, där får du alltid svar. Du kan vara anonym där också :)

||My Love For Animals Is Immortal||

[Devya]
0

Det är helt normalt. Jag har hört från många att de är svaga länge efteråt och benen vill böja sig då de ska senare stå upp.

Jag upplever också det här ibland om jag har fått en jätteskön orgasm. Oftast uppstår det bara om jag gör det skönt för mig själv och inte då jag har sex med någon.

Det är knappast någon muskelsjukdom om det här uppstår endast efter en orgasm. Det går mycket energi till att få orgam och speciellt vid riktigt sköna sådana. Du ska inte gå omkring och oroa dig och det är inget pinsamt alls! :)

taylor__lambert
0

ja jag kan då inte ställa mig upp efter det ^^ får ligga i sängen ett bra tag innan jag kan resa mig upp. Fast sen beror det ju på oxå vad för typ av orgasm det är, en del är så små så min kropp inte reagerar på dom.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

MrLife
0

Det låter bara som om du får kraftigare orgasmer än du är van vid.
Detta är ju något som är bra och skönt för dig.
Jag tror inte du behöver oroa dig det minsta för hur du har det.

Mitt ex var likadan… hon behövde alltid ligga i ca femton minuter efter varje orgasm innan hon kunde ta sig ur sängen.
Så jag tycker inte du behöver oroa dig.