Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 9948 ggr
[Devya]
0

Hårstrå under hakan

Något jag har lagt märke till det senaste året är att jag brukar få ett enda mörkt hårstrå under min haka. Varför blir det så här? Tydligen så har alla mina andra kvinnliga kompisar samma problem så jag känner mig inte så ensam längre! Det roliga var att vi alla har uppmärksammat det här problemet i princip samtidigt! :)

Nu undrar jag, hur många andra av er har upplevt det här? 

Nu går jag konstant och kollar så det inte växer ut alltför snabbt så jag hinner ta bort det då det börjar synas litegrann. Det blir ju så fruktansvärt långt!

tlover
0

Har du ett födelsemärke där? Jag får alltid mörkare och kraftigare hårstrån som växer från födelsemärken och jag har sett andra som har det också.

Jag har blandannat tre födelsemärken i ansiktet (en på varsin kind och en på näsan) som producerar såna hårstrån.

l'm back

[Devya]
0

#1 Nej, inget födelsemärke där och inga av mina vänner har något sådant heller. :)

[xMondSy]
0

Vissa får "skäggväxt". Min mamma får alltid lite mörka hårstrån på hakan också. Inga större mängder, men jag antar att de kan ha och göra med hormonerna i kroppen som spökar lite?

pyromanen
0

Har också haft ett sånt strå i många år. Senaste åren, när jag allt mer närmar mig "tantåldern" har de blivit fler, kanske 6-7 st såna ensamma kraftiga strån som jag rycker bort.

[TanatosNyx]
0

jag får ett kraftigt svart strå mitt mellan tuttarna 😛 överaktiv hårsäck! försök rotrycka så kan det gå bort om du har tur, men får man inte med allt kommer det tillbaka om och om igen.

[Devya]
0

Uhh, så tantåldern är redan igång då man är 28? oO

[TanatosNyx]
7

har du klarat dig så länge? 😂

[Devya]
0

#7 Nå det kom då jag var 27 :D

[TanatosNyx]
0

Tss, då kom du undan länge 😎

[silkesnosen]
0

Det blir bara värre..har börjat få grå strån :S Tur att det finns pincett!

[Devya]
0

#10 Grå strån är väl bättre än svarta hår! Grå strån syns väl inte lika bra??? =P

[TanatosNyx]
1

beror ju på vart dom sätter sig 😃

IceTee
0

Jag har faktiskt en fläck på tinningen med "ögonbryn"! Haha, det är typ 4-5 st ögonbryns-strån som växer där!

Medarbetare på Skor iFokus

[TanatosNyx]
1

Min sambo klår er allihop.. hans skäggväxt går upp i en stor tuss på sidan av halva huvudet, i en tofs ovanför örat 😃 Det är alltså inte mjukt huvudhår där, utan riktig rufsig skäggväxt som vill stå rakt ut.

Som bebis hade han bara hår i just den tofsen, annars flintis.. Svårt att inte skratta när man ser honom på foton/film 😃

mollyt
1

Haha! Jag har också några hårstrån under hakan som alltid envisas med att komma tillbaka. Så jag rycker dem så fort jag känner att de växt ut igen. Vill tro att de inte syns - men jag känner dem med handen att det finns ett grövre hårstrå, inget jag gillar! 😕

Maria
0

När jag var i 40-års åldern fik jag ett svart ganska grovt hårstrå på hakan som jag med jämna mellanrum fick ta bort med pincett. Det höll på ett par år men till slut kom inget mer strå och jag fick för mig att roten till slut "gett upp" 😉

Nu är jag 53 och har inga svarta strån ännu…

/Maria

[Devya]
0

#15 Inte kul men sen igen tycker jag det är lite tillfredsställande att dra bort det där förbaskade hårstrået. :D

#16 Det är säkert ganska individuellt det där också. :)

Blanksteg
0

Jag får ett hårstrå ibland på hakan som växer ur ett födelsemärke, och ett par små hårstrån (som dock inte syns så mkt) till vänster ovanför munnen, flera mörka hårstrån kring naveln och så har jag lite hår som växer under öronen så att det blir som en polisong :P inget man märker dock. Är ljusa hårstrån, och tunt. Och kollar man riktigt riktigt noga så ser man små hårstrån i hela mitt ansikte :P

ChristineL
0

Jodå, jag har ett par stycken på haka och hals. blev värre efter graviditet :P

sisela
1

Jag har också ett grovt hår under hakan och ett i ansiktet i et födelsemärke. Dessutom upptäckte jag, en dag för några månader sedan, att jag hade ett tunt, tunt, nästan genomskinligt hår, som växte rakt ut mitt i pannan. Det var nästan 6 cm långt! Alltså, hur har jag inte sett det förut?! Jag och min sambo skrattade hela dagen åt det.

[TanatosNyx]
0

#20 såna tunna långa saker kan växa fram över en natt typ, har fått ett strå på axeln några vändor. Typ bara 1/3 av ett vanligt strå i tjocklek, och vit/grått/genomskinligt.

vallhund
0

Jag har flera på hakan de blir fler med åldern. Önskar jag kände någon som kan tråda.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

graleh
0

Det kan komma pga att man äter p-piller samt även pga PCO.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Zadeira
0

Jag är 27 och har så länge jag kan minnas haft en del svarta hårstrå på haka/hals. Rycker dem med pincett minst en gång i veckan, annars ser jag ut som skäggiga damen.

Min mor har under hela sitt liv varit likadan, så troligen är det något som ligger i generna för min del. Annars tror jag att  det i mitt fall kan vara hormonbalans, för hela jag är lite ur balans hälsomässigt.

[silkesnosen]
0

#11 Jodå de grå syns. De är betydligt tjockare och fångar ljuset på ett annat sätt…

Soleii
0

Sådana hårstrån fick jag för många år sen, och nu är jag 27, hoho ;) Men jag har ett som växer ut under hakan med jämna mellanrum som jag rycker, men nu var det faktiskt ett tag sedan den kom…

[Devya]
0

#26 Var försiktig, den kanske bara gömmer sig som den gjorde för mig.. ! =P

Soleii
0

#27 woot, gömmer sig? :p alltså en blir ju irriterad när det kommer, men saknar den där stickiga lilla saken nu ^^

[Devya]
0

#28 Ja, jag väntade på att min skulle komma ut och mittiallt märker jag ett jäkla långt hårstrå som på något vis har lyckats gömma sig för mig! :D

Soleii
1

#29 haha men gud! det är ju ibte helt omöjligt, här går jag kanske med en liten man på hakan :p