Bröst
Jag är missnöjd med mina bröst och tycker jag har stora bröstvårtor. Och jag har fått för mig att killar bara gillar små bröstvårtor. Hur har ni det och vad säger ni om detta? Skulle behöva lite stöd om hur jag ska börja gilla min kropp…
Jag känner absolut ingen kille (eller tjej för den delen) som bryr sig så mycket om hur stora bröstvårtor någon har. Nu känner jag ju inte alla i världen eller så. Ville bara berätta om just mina upplevelser med det.
Det du behöver försöka göra först, är att respektera dig själv och försöka förstå att vad andra tycker om dig är inte det viktigaste. Det är det första, svåra steget.
Jag utgår ifrån att du talar om en framtida partner. När du väl träffar honom (eftersom du skrev killar så skriver jag honom) så kommer han, förhoppningsvis, älska varenda liten del av dig, även dina brister. Det du tycker illa om dig själv, kan andra älska.
Jag har stora bröstvårtor men har aldrig mött en kille som klagat! De verkar mest vara glada för att få hålla på med bröst faktiskt, haha
Medarbetare på Skor iFokus
alla ser vi olika ut och det är normalt och så ska det vara också
#2 instämmer helt
själv har jag extremt små bröstvårtor dessutom indragna så oftast ser man inte ens att det finns några bröstvårtor
och jag har aldrig varit med om att någon kille jag haft sex med kommenterat eller ens tänkt på mina bröstvårtor
slutligen skulle du ha sex med någon som skulle kommentera eller vara nedlåtande så be han fara åt helvete! rent ut sagt vi är alla olika och ingen är perfekt
Om en kille bryr sig om hur dina bröst ser ut så är han inget att ha!
/Christine
Inser att det inte funkar men det hade varit så bra med en tråd där vi la in bilder på våra bröst. Då skulle man se hur himla olika och operfekta normala bröst är. De bilder som exponeras i media, reklam m.m. är inte representativa för hur normala icke opererade bröst ser ut generellt.
Jag hade också väldigt mycket komplex för mina bröst när jag var ung och jag är väl fortfarande inte stolt över dem. De är små men slappa och har stora bröstvårtor. Men min man gillar dem ändå. Och mina båda barn har älskat dem. Min 2,5-åring tycker fortfarande det är jättekul och mysigt att känna på dem och kittla dem.
Det är inget fel på mina bröst, och det är inget fel på dina. Det är inget fel att inte vara perfekt. Ingen är perfekt. Inte ens de som exponeras i reklam m.m. Vi är människor och det är fett bra! Jag känner att jag har ett ansvar inför mina medmänniskor att vara nöjd med hur jag ser ut, annars dömer jag deras skavanker, då hävdar jag att man borde må dåligt om man har en brist. Nej, det är inte värt att må dåligt över att man inte ser ut precis som man vill. Om jag inte vill att andra ska må dåligt och skämmas, så tänker jag inte göra det jag heller. Acceptera dig själv så accepterar du andra.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#5 det finns faktiskt en hemsida där "vanliga" kvinnor lägger upp bilder på sina bröst! Dock kan jag nog inte länka här
Medarbetare på Skor iFokus
Det finns faktiskt en sida med massa bilder på "normala" bröst - man får ännu en gång bekräftat det vi sett i omklädningsrum och bastur - att vi kvinnor har en väldigt stor variation när det gäller hur våra bröst ser ut.
Här kommer den länken jag menar - den ingår i en väldigt bra engelsk site som heter Breast Talk.
http://www.breasttalk.co.uk/whats_normal/ar bidragit själv med en anonym bild -
Jag har bidragit själv med en anonym bild - hint: 28G ;-))
Tidigare hade de ett aktivt Forum med moderator funktion och allt - men tyvärr är den delen av Breast Talk numera nedlagd. Dock finns alla diskussionerna arkiverade i ett låst register som innehåller en väldans massa bra information om bröst.
Här är länken till det arkiverade forumet - massor med intressant läsning och bra träning på engelska språket också! :-)
http://forum.breasttalk.co.uk/category-view.asp
Hälsningar från Tonia
Ojsan - där blev det nåt fel - ska försöka med länken igen:
http://www.breasttalk.co.uk/whats_normal/
Hoppas det funkar nu! :-))