Blöder igenom
Blödde igenom min binda idag och skäms något hemskt det var i skolan. Vågar inte gå och byta min binda i skolan och är nu rädd för att jag kanske ska få konstiga kommentarer imorgon i skolan. ;/
Varför vågar du inte byta i skolan? Är bara att gå in på toa och byta, ingen som märker det samt helt naturligt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Du måste ju byta binda i skolan! Alla andra kvinnor med mens byter i skola, på arbetsplats, hos vänner, hemma hos svärföräldrar etc ;)
/Christine
Och om du inte vågar att byta i skolan så får Du Köpa Större och tjockare bindor så du inte blöder igenom ^^
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Att gå en hel skoldag med samma binda låter äckligt! I alla fall kan jag inte ha samma binda mer än 3-4 timmar utan att det börjar lukta mindre fräscht, oavsett om det blöder mindre så att bindan teoretiskt orkar suga mer. Du får ta dig över detdär motståndet mot att byta på skolan helt enkelt!
Ja men #4 om hon inte vågar Så kan man ju inte tvinga henne, du borde ha rädslor med, då borde du veta hur svårt det är att komma över en sån sak.
Jag har försökt i tio års tid att bli av med mina rädslor, det är ingen barnlek vet du
Så TS om du inte vågar Byta binda i skolan (trots att det inte är nån fara då mensen är helt normal, alla fertila kvinnor får mens =)) så får du helt enkelt köpa dig en större binda ^^
Fast är ju ingen som ser/märker att man byter.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej det är inte det, men det kanske kan vara skrämmande ändå, vet inte hur ung TS är men hon kanske precis börjat få mens, och då är det alltid extra pinsamt
På skolan där jag jobbar får dom tjejer som vill, gå till skolsysterns toalett och byta binda, där är det lugn och ro.
Det kan ju vara ett himla liv vid toaletterna som är utanför klassrummen, speciellt vid rasterna.
Kanske du kan få göra likadant på din skola?
#5 Vissa saker måste man lära sig. Man måste byta binda under dagen.
#8 Bra tips :)
#9 rädslor är svåra att ta sig förbi? och vad är det som säger att man MÅSTE byta den under dan?
#10 Svårt är inte samma sak som omöjligt. Tror inte detta handlar om rädsla utan om att det känns obekvämt.
Därför att man tex blöder igenom och eftersom en binda efter en dag luktar illa. Svamprisken ökar också om man går med en genomblöt binda hela dagen.
Mens är det naturligaste som finns. Om någon retar dig så kan du lugnt berätta för dem att alla ciskvinnor i skolan har mens & även deras mammor..
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#11 NEj det är inte samma sak som omöjligt, men det är svårt ändå, det sker inte på en vändning av handen, man måste jobba sig uppåt för att inte vara rädd, som sagt har jag jobbat emot mina rädslor i 10 år, och det har inte blivit en stor förbättring ska jag bara med en blink av ögat våga krama en hare? eller våga hälsa på en clown? Nej, det funkar inte så, rädsla måste man växa med och försöka hantera på sina sätt ingen kan säga till mig hörru sluta vara rädd för harar/clowner. Lika som ingen kan säga till TS att hon MÅSTE byta binda på skolan, meddela henne med riskerna av att inte byta binda istället för att tvinga henne att göra nått hon är rädd för. DEt är inget MÅSTE att byta en binda under en skoldag, men de tär en fördel om man vill slippa eventuella besvär.
#13 Tror du inte att rädslan för att blöda igenom byxorna kommer att vara en rädsla som är högre än att byta en binda?
Ts måste helt enkelt bestämma sig. Antingen går hon omkring med blodiga byxor eller så tar hon och byter binda. Ibland är sanningen "tuff". Man ska inte dalta för mycket och i det här fallet finns ju inte så många alternativ. Som Hera också kommenterade så finns det ju risker för henne att få Svamp också. Det handlar om ens hälsa.
Det är ett måste att byta binda om hon inte vill ta och blöda igenom bindan ännu en gång. Men det är ju upp till henne att väga fördelarna mot nackdelarna. Vill hon att människor börjar jämt tala om hennes blodiga byxor så låt gå.
Jag vet faktiskt av en tjej som brukade aldrig använda skydd. Hon blödde alltid igenom sina byxor men valde att bära mörka byxor så att det inte syntes så mycket. Tyvärr luktade det ju…. Jag vet inte varför hon valde att göra så men tydligen hade hon valt att göra på det viset av någon oförklarlig anledning.

#0 går du aldrig ens på toa på dagarna? Om du tänker efter varför du inte vågar, så kan det gå att hitta ett sätt att komma runt det läskiga. Om det handlar om toaletterna, hitta en toalett som ligger bättre till för att få vara ifred. Om det handlar om att smussla ner en binda från väskan till fickan, välj byxor med bra fickor och ha två bindor i fickan redan när du går hemifrån. Etc. Det handlar om livskvalitet och det skulle underlätta väldigt mycket för dig om du inte la så mycket i det att byta binda. Det är en liten bagatell som helst bara ska göras. Livet blir bekvämare då.
Du kanske kan försöka hitta en toalätt på skolan som du tycker ligger på ett diskret och lungt ställe, när jag gick i skolan gick vi alltid upp en våning till där 3:orna hade sina toaletter för att de var så mycket folk som sprang och drog och försökte få upp dörrarna på våran våning.
#13 Nu pratar du om fobier har jag en känsla av. Det är en helt annan sak.
Och om du jobbat med dessa i tio år har du fått fel hjälp. Det går att arbeta bort fobier fortare. Men då behövs rätt hjälp och en verklig vilja.
Harar och clowner är inget man stöter på 3-9 dagar i månaden. Mens är. Alltså väldigt viktigt att man lär sig vara bekväm med det. Och som sagt, tror inte du ska jämföra dina fobier med ts problem.
#13 nej rädslor, och harar jo 20 dagar i en månad om man bor där jag bor och nej det är en rädsla och rädslor är inte lätta att bli av med, så är det bara, istället för att tvinga TS att byta binda få henne att bli medveten om riskerna att inte byta så kanske hon tänker om.
#18 Ingen tvingar ts till något, herregud. Oo Det enda vi säger är att hon måste byta binda om hon inte vill gå omkring med blodiga byxor. Sen är det ju helt enkelt upp till henne vad hon gör men ingen går ju hem till ts och tvingar henne att byta binda.
#18 Rädslor är lättare att bli av med än riktiga fobier.
Ingen har försökt tvinga ts till något. Och hon har fått information. Tycker du ska sluta upp med att säga att det är sååå svårt att göra något som känns jobbigt. Tror du att det hjälper ts att inte blöda igenom?
Och riskerna har ju framkommit här. Risken är att hon går omkring med blodiga byxor och får höra kommentarer från sin omgivning. Hon får väga fördelarna och nackdelarna här.
Men Ingen har tänkt på att köpa Kraftigare bindor än jag utan allt ni maler på med är att hon måste byta binda, det är väl hennes val om hon vill få problem eller inte, tycker ni inte?
#22 Men vi har ju sagt redan att det är upp till henne vad hon vill göra. Vågar hon inte byta binda så ok men risken finns ändå alltid där att hon kanske råkar blöda igenom oberoende vad för tjock binda hon har på sig om hon har oturen att blöda väldigt mycket. Ingen tvingar henne men för hennes eget bästa borde hon verkligen byta binda. Det är bättre att hon tar itu med sin rädsla istället för att springa och gömma sig från sina rädslor.
Du kanske springer från det du är rädd för men det betyder inte att andra borde göra likadant. Sen vet vi egentligen inte mycket om ts. Vi vet inte varför hon är rädd för att byta binda. Vi endast spekulerar här.
Oberoende så tvingar ingen henne att göra något. Det är alltid hennes eget val sist och slutligen.
Jag springer inte ifrån mina Rädslor jag försöker övervinna dom.
Och precis det är TS val, och ni får henne att luta mer och mer åt ett håll och hade TS varit jag, då hade jag känt mig Tvingad av vissa av kommentarerna här, Just saying
#24 Luta åt mer hygieniskt håll? Varför skulle man inte vilja att ts skulle hellre luta sig mot det hållet?
Det låter som om du har något emot att byta bindor. Oo
Som sagt, ingen tvingar ts. Jag tycker det är otroligt fel av dig att använda ens ett sådant ord. Ingen tvingar ts, vi står inte där och tvingar henne att byta bindor. Vi säger bara att hon måste byta binda om hon inte vill gå igenom samma sak som tidigare. Om hon ändå inte vill så är det hennes val.
Om hon beslutar sig för att byta binda pga det vi har sagt här så hurra! Då har hon ett problem mindre! :) Varför skulle det vara en dålig sak? Om vi inte lyckas så har hon ju tydligen inte känt sig tvingad och hon kommer att försöka hitta en annan lösning som passar henne bättre. Svårare än så är det inte. Du är inte ts så du kan inte heller säga om hon känner sig tvingad eller inte. Det får hon lov att själv svara på isåfall. Hon frågade om råd, vi säger våra åsikter precis som du.
#24 Du verkar mest acceptera dina rädslor och vill få andra att göra så.
Om man känner sig tvingad över något andra skriver på ett forum måste man tänka om. Vi skriver av välmening. Vi vill ts väl.
Nej hon frågade inte om råd nånstans hon var rädd att få konstiga kommentarer i skolan, thats it
Nja, jag tror ts behöver råd och få prata av sig.
#27 Ok, märkte just att hon inte frågade om råd men sen igen om man skriver något på den här sidan brukar det oftast komma åsikter oberoende.
Du vill tydligen ändå inte hjälpa ts. Du vill få henne att hålla kvar sin rädsla genom att använda tjockare bindor. Visst, det kanske fungerar eller så fungerar det inte. Jag tycker ändå att man borde uppmuntra ts mot det hälsosammare vägen.
Det är vanligt att tonåringar tycker att allt som har att göra med mens är pinsamt. Vi borde inte uppmuntra den inställningen, tvärtom. Det är det vi försöker göra här men du verkar vara alltför inne på att hon inte ska ta itu med sin rädsla utan istället uppmuntra henne till att hålla kvar sin rädsla istället för att ta itu med den.
Det är inte bra att gå omkring och vara rädd för en så normal sak som att byta binda. Det kan inte vara kul. Ibland måste man dock bita i det sura äpplet och ta itu med sina rädslor.
Men ännu en gång så vet vi inte mycket om ts. Vi vet inte varför ts är rädd för att byta binda.
Och hon kommer tyvärr att få kommentarer i skolan om det här fortsätter. Däremot tror jag inte hon lär få några många kommenterar bara efter en gång. Oftast brukar omgivningen tycka att det är lika pinsamt och vill inte prata om dylikt. Det var åtminstone sådant som jag märkte i min skola då en tjej hade blödit igenom sina byxor. Tjejer tyckte synd om henne och killarna fattade knappt vad det handlade om.
#27 snälla ta till dig #29
JA #29 hon kommer kanske få massa kommentarer, för det är det skolungdomar lever på, att jävlas med andra, och ja det är hälsosammare att byta binda, men om hon inte vågar så hjälper det knappast att man sitter och säger att hon borde, hon kan vara ny med mens och då kanske det känns bättre med en tjockare binda? hur kände du när du hade mens i skolan när du var ytngre, vi vet inget om TS inget om ålder, självkänsla, Säkehet eller nått, jag vet dock att i början på min mens var jag också rädd för tt byta binda i skolan, jag gick till min farmor som bodde nära skolan för att byta (ja hon var medveten om det) för jag inte ville byta i skolan, det blev dock bättre efter några månader, när jag insåg att det var helt vanligt, det naturligaste i världen, och inget att skämmas över och kanske måste hon inse just det.
Förstår inte vart ni får allt prat om rädslor eller fobier från. Jag har inte kunnat läsa något sånt i det ts skrivit. Jag tror snarare hon är lite blyg och känner sig obekväm med kombinationen mens och skoltoaletter. Kanske har hon inte haft mens så länge och kanske är skoltoaletter a stökiga. Det är vanligt läste jag att skilbarn/ungdomar drar sig från att gå på toa också av samma anledning. En tjock nattbinda en hel skoldag är ingen hit! Stor o klumpig och lär inte lukta bättre. Och inte säkert den inte läcker också efter många timmar ( för mig skulle den göra det).
Om du inte byter binda är ju risken mycket större att du blöder igenom? Jag är lite nyfiken på varför du inte vågar?
Medarbetare på Skor iFokus
Varför blev mitt inlägg #31 borttaget för? det skulle jag vilja veta, det var liksom inge fel på det.
#34 vet faktiskt inte. återpublicerade det nu :)
Okay, Great ^^