Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 11979 ggr
Anonym
Anonym
0

Slut på bindor!

Jag har bara en binda kvar och jag har fått mens nu. Vad finns det för lösning sålänge tills jag kan köpa nya?

[Devya]
9

Använd din ena binda som du har kvar och gå sen direkt och köp nya? Svårare än så är det inte.

Fridaaaa
2

Om du inte har möjlighet att ta dig till affär idag eller onte någon som kan komma med det, så kanske du kan lägga tjockare lager papper och byta ofta?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
2

Jag skulle rekommendera att fara till en butik så snabbt som möjligt för annars lär du inte klara dig länge. Visst kan du göra som #2 säger och sätta tjockare lager med papper men det hjälper dig inte särskilt mycket om du behöver gå till butiken om det är så att du blöder normalt mycket. Det kan hända att du har blödit igenom trosor och byxor om du bara använder ett tjockare lager med papper.

För att undvika olyckor så borde du fara och köpa nu eller se till så att någon annan köper åt dig. Varför kan du inte gå idag och köpa?

Anonym
Anonym
0

#3 Jadu, för att jag är 15 år och helt ensam hemma kanske? Dessutom tar det lång tid att åka till närmsta affär. Mina föräldrar får fixa det innan de åker hem. #2 Tack för tipset!

[Devya]
2

#4 Du klarar ju nog dig med att använda en binda en längre tid om du ser till att sätta lite papper där och se till att byta det med jämna mellanrum.

15 år är ju ingen ursäkt. Jag har nog fått lov att gå 3km för att skaffa bindor då jag var även yngre än så. :) Om det var panik så var det ju panik men i ditt fall verkar det ju inte vara så farligt om du ändå har en binda som du kan använda. :) Värre om du inte skulle haft något alls!

OlgaMaria
0

Kanske kan lägga lite bomull mellan papperna. Bomull suger ju upp mycket vätska, medan det mest rinner igenom vanligt papper.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

pyromanen
2

#5 hade det varit min dotter som var ts, då hade hon haft 15 km till närmaste ställe det kan köpas bindor. Inte att rekommendera.. I nödfall går det att ta en liten handduk och vika många gångar till en rulle. Det ör hemskt klumpigt men om du ändå är hemma kanske det funkar just idag. Och se till att det bunkras med bindor sen så du inte hamnar i samma problem igen 😊

Fridaaaa
0

#5 Beror ju på hur man bor, vi har en mil enkel resa till närmaste affär. Och går inga bussar förrän 5 km bort som man måste ta sig stora bitar på 80 väg.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
0

7&8 Det är ju sant, det beror ju på hur långt borta närmsta affär är. Om man har föräldrar som kan hjälpa en så är det ju skönt.

Sen kommer det förstås då man blir vuxen och måste ändå ta sig de där 15km för att införskaffa bindor. Om man nu inte råkar ha en partner eller någon vän som kan hjälpa en. :)

Anonym
Anonym
1

Det är över 1 mil till min närmsta affär. Så nej, jag kan inte gå dit på något sätt. Tack för svaren. Mina föräldrar fixar det när de kommer hem. :)

Karmatarerskanise
0

Jag hade aldrig överlevt om jag hade så långt till affären!  Jag har 200 meter ;)

Bra att dina föräldrar fixar det.

ChristineL
0

Kolla efter menskopp annars? Då slipper du det problemet ;)

IceTee
0

Jag brukar ta massor av papper som jag viker ihop, sen tar jag ytterligare lite till och knuter det pappret runt det andra! Funkar lika länge som en vanlig binda för mig 👍 dock blöder jag inte jätte mycket

Medarbetare på Skor iFokus

trollslända
1

Nej passa dig från att ta en massa papper och snurra varv på varv. Det har jag gjort en gång och visst höll det rätt bra men när jag skulle försöka spola ner allt papper jag hade i trosan blev det stopp i avloppet.

sisela
1

När jag var 11 och var på läger på en ö utan affär, klarade jag mig i en vecka med bara toapapper. #14 Men klart du inte ska spola ner det! Släng det i papperskorg eller i behållaren för bindor.

[Devya]
0

#15 Hur i allsindar klarade du dig bara med papper? Då kunde du inte blöda mycket. 

Jag blödde massor då jag var yngre men tack och lov har det avtagit med åldern. :)

sisela
0

#16 jo, jag har alltid haft rätt kraftig mens. Jag var ju liksom tvungen att klara mig eftersom jag också var så otroligt blyg att jag aldrig hade vågat fråga om nån av lägerledarna kunde åka över till fastlandet och köpa bindor. Jag rullade massor av papper, hade svarta mjukisbyxor på mig, gick på toa en gång i timmen. När min rumskompis tyckte det var konstigt att det försvann så mycket papper, berättade jag för henne. Sen skrattade vi och så kändes det lite bättre. Det var ju inte kul eller bekvämt på nåt sätt, men som nödlösning funkade det.

[Devya]
1

#17 Wow, jag vet åtminstone att om jag hade suttit i en timme och sen skulle stiga upp så kunde det ske en olycka. Det hade nästan gått igenom bindan så tanken om jag bara skulle använt papper de gångerna, oj nej. :D

Låter nog inte alls bekvämt det du gick igenom! Jag lider med dig! Jobbigt då man tycker saker och ting är pinsamma! Vi ska jämt göra det så svårt för oss själva. :)

Pialinn
0

För att inte få blod på trosan kan man lägga lite gladpack där.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Anonym
Anonym
8

Nu är jag rik på bindor igenn

sisela
0

#20 Skönt! :)

trollslända
0

#15 Nja men det var ju toapappr jag använde och det trodde jag skulle gå bra att spola ner i toan.

[Devya]
0

#22 Oberoende så kan man ju inte slänga i alltför mycket papper ner i toan. Mitt ex var inte medveten om detta och orsakade så att det tog stop i toaletten…… 

Jag tycker det borde vara allmänt känt att man kan inte lägga hur mycket papper som helst i toaletten utan att det blir stopp. :) 

Om man bestämt måste använda en massa papper så kan man först slänga lite i toaletten, spola och sen slänga resten för att spola igen. Någon gång i mitt liv fick jag faktiskt göra så.

trollslända
0

#23. haha ja det har hänt EN gång i mitt liv att jag vart tvungen att använda en massa papper och det var precis som för ts när jag hade slut på bindor och inte kom  till nån affär förrän nästkommande morgon. Men det var många år sen. Jag HAR blivit klokare med åren.

Karmatarerskanise
0

#19 menar du allvar?

Och angående stopp i toan. Jag tycker faktiskt att man borde inse att man inte kan spola ner en massa papper. Är ju samma sak som om man torkar med massa papper när man bajsat. 

Lagom är bäst ;)