Hur gå vidare?
Hej hur kan man gå vidare efter att ens pojkvän har gjort slut? han gjorde slut för 1 vecka sen och jag har inte kunnat sova på hela nätter och jag gråter, och jag har svårt att jobba i skolan. Har jättesvårt att acceptera vad som har hänt och jag vill ju bli ihop med han igen senare men vet ej om det går. Är fortfarande ledsen och kan ej fatta vad som hänt. Även fast han har sagt att det är slut mellan oss så rör han vid mig rätt ofta och håller på med mitt hår då man försöker sova i taxin och han vet att jag är kittlig så han håller på att kittla mig också. Har svårt att tolka hans signaler, han kan tydligen inte låta bli att röra vid mig fast vi har gjort slut. För inte så länge sen så stod jag en bit ifrån han och han satt ner i en stol med hjul och helt plötsligt så flyttar han sig närmare mig och kramar om mig så att jag ramlar på han och råkar snubbla till så att ett av hjulen till stolen bryts av och jag blev förvirrad för den dagen då detta hände så var vi inte längre ihop. Ibland är han sur och vill inte prata med mig och han vill inte ens ha mitt nummer. Han säger att vi kan vara vänner men uppför man sig på detta sättet som han gör om man bara vill vara vänner? Han gillar att retas med mig också. Om det är slut då ska man väl inte fortsätta kramas, röra håret eller kittla en?
Någon som kan försöka förstå vad han är ute efter och varför han uppför sig såhär?
Vill inte att detta ska påverka skolan..
Ibland är det så att man gör slut och så fortsätter man ändå träffas, kramas och kanske har sex ett par gånger. Svårt att säga varför men det kan vara så ibland. Han känslor kanske blossar upp av saknaden och förändringen. Jag tycker du ska fråga honom rakt ut vad han vill för det är taskigt att göra såhär mot dig och få upp dina förhoppningar. Du måste säga stopp om han gör såhär för att "leka" med dina känslor.
Att göra slut eller att bli dumpad är jättetufft emotionellt. Det är verkligen skitjobbigt och kärleksproblem är bland det värsta som finns. Det blir heller inte lättare med åren. Det tar olika lång tid för alla personer och inget avslut är det andra likt. Det kommer bli lättare med tiden tills det tillslut inte känns alls. Detta kan ta allt från några veckor upp till flera år faktiskt.
När jag var i 18-årsåldern blev jag dumpad av en kille jag varit ihop med ett par år. Det tog mig säkert 1½ - 2 år att komma över honom även fast jag träffade andra under denna period. Så stå på dig! Det är normalt att bli ledsen av sånt här och gråta och ha svårt att sova. Då får man självklart svårt att orka med skolan.
Jag är nästan säker på att du kommer sakta börja må bättre om några veckor. Annars kan det vara skönt att prata med någon om hela situationen, kanske en skolsköterska eller kurator, nån bra vän eller dina föräldrar (de har själva varit med om samma saker)?
http://sirinulot.wordpress.com/
varför hoppas du på att bli ihop med honom igen senare? man gör ju slut när man inte vill vara med någon, varför vara med någon som inte känner samma tillbaka?
tycker det är jäkligt ruttet av snubben att hålla på som han gör, knappast som han "råkade" göra slut eller? när man gjort slut så släpper man ju den andra personen, inte hålla på och kladda på det viset, särskilt inte när det var man själv som gjorde slut. låter som att han är en rövhatt som bara leker med dina känslor, för att han kan helt enkelt. skulle tippa att han eventuellt har någon annan på gång och vill ha dig i reserv eller nåt.
har du berättat för honom att han får dig att må dåligt när han håller på så? bästa sättet att läka är ju tid borta från den andra personen, så försök sätta en gräns om du inte redan gjort det och be honom lägga av med sina fasoner.
kan tillägga att kittlare frodas aldrig😃
Jag säger som #2: Prata med honom och berätta att det är jobbigt när han håller på som han gör. Det är inte ett dugg okej av honom att bete sig så, framför allt då det faktiskt får dig att må dåligt. Fråga honom rätt ut vad det är han vill. Om han fortsätter så tycker jag, personligen, inte att du ska ha kontakt med honom. För då respekterar han inte dig alls.
Det är så extremt jobbigt när en fortfarande har känslor för någon och tänker att hen är den som var menad för en. Man vet inte riktigt vad en ska göra och allt känns en aning hopplöst. Jag har bara varit med om detta en gång. Jag trodde aldrig, någonsin att jag skulle komma över människan som inte gillade mig tillbaka på det viset jag gillade hen. Nu, ett år efteråt, kollar jag tillbaka och undrar hur tusan jag tänkte.
Nu på senaste tiden har Björn börjat pussa mig och vara mer gosig. Han säger att han gör det för att göra mig glad och jag blev faktiskt lite chockad, Och lite förvirrad då han pussade mig på munnen.
Är du okej med att han gör det, då? Känner du dig bekväm i det?
Han utnyttjar dig ju bara för att ha någon att kladda på låter det som. För han gjorde ju slut för att han inte villa vara i ett förhållande med dig. Jättebekvämt för honom att kunna kladda på någon i reserv tills han hittar någon han vill vara ihop med på riktigt. Sen är det upp till dig att bestämma om du bara vill vara reserv eller gå vidare med ditt liv.
Du blir uttnyttjad och du kommer att bli sårad om det fortgår på det här viset.
Vill du bli utnyttjad och behandlad som skit (eftersom han tydligen vill vara intim med dig men absolut inte ett förhållande) så är det ju upp till dig. =/
#5 ja och han behöver inte känna sig tvingad för då känns det inte så bra. har faktiskt saknat det och han gör det tydligen för att göra mig glad men är det ett bra sätt för han att göra mig glad på?
#8 Hur är det meningen att du ska kunna gå vidare om han håller på sådär?
#9 bra fråga, men nästa gång jag är ensam med Björn ska jag ta ett samtal om detta.
#6 #7 detta är inte till 100% säkert, Jag känner Björn jätte bra, och han var sagt att han gör ingenting mot min vilja.
Man kan säga väldigt mycket och mena väldigt lite. Det kan låta hårt men det är sanningen. Försök att inte falla blint för hans ord. Man kan inte bara göra slut med någon och sen hålla på med personen som man faktiskt krossat hjärtat på. Det är manipulation och jag tycker det är rent utav elakt av honom.
#11 har du sagt att du inte vill? och folk kan ljuga för att få göra som dom vill, men det kanske du är medveten om redan.
Antingen är det här en kille med otroligt lågt IQ eller så bryr han sig skit om dina känslor och gör bara det som är roligt för honom.
Vemsomhelst måste ju kunna förstå att om man gör som han gör så kommer inte den där andra personen att kunna gå vidare….
Jag ska fråga honom om vad han vill.. vad är meningen med detta.. Det var faktiskt mycket säkert att det var mitt fel att han gjorde slut alla fall enligt mig..