Förlovning + födelsedag
Hej! Jag misstänker att min sambo tänker fria till mig snart. Vi har pratat om det och så. Har mina aningar att det kan bli till veckan, vi ska nämligen iväg på en grej då. Grejen är bara det att datumet jag själv gissar på att han kommer fria, den dagen vi ska bort, är samma dag som min mormors födelsedag.
Vore det konstigt om vi förlovade oss på samma dag som hon fyller år? Hon är väldigt omtyckt av oss båda och vi träffar henne åtminstone varannan vecka. Men jag tänker ifall det blir skumt om jag alltid kopplar ihop vårt förlovningsdatum med min mormor? Haha, jag vet inte. Min sambo vet inte om att hon fyller år då och jag vet ju som sagt inte helt säkert om han kommer fria då… Borde jag nämna det i förebyggande syfte? Är det löjligt att ens fundera över det? Jag vet ju att min mormor skulle bli glad i vilket fall som helst! Om man ser det så 😛 Står henne väldigt nära.
Vilket datum man förlovar sig på spelar ingen roll, det spelar ingen roll om det är nån annan högtid då eller nåns födelsedag el dyl. Min man friade till mig en vanlig höstvardag då vi åt vanlig vardagsmat, det var inte planerat, han sa att det bara kändes i hjärtat att det var rätt fråga då och det gjorde han.
#1 Nej jag kan hålla med. Viktigast för oss är ju att vi gör det! Vi har båda velat det ett bra tag. Som sagt, kan ju ha helt fel också. Han kanske inte alls har tänkt att det blir då.
Tycker snarare att det vore gulligt! Men du kan ju säga lite casual "juste, mormor fyller år (och den dagen hon fyller år)" tror inte det verkar misstänkt faktiskt
Medarbetare på Skor iFokus
Då det det ju en dubbelt betydelsefull dag :)
#3 #4 Ja men faktiskt, det vore rätt fint! Nu är inte min mormor sååå gammal, men vore rätt fint också med den dagen efter hon gått bort.
Åh, nu tycker jag det hade blivit superbra om vi förlovade oss då… Haha, men jag vet att han vill planera något och det kan ju hända att det vi ska göra nu till veckan inte har med det alls att göra. Men men, vi får se. Nu är jag i alla fall bekväm med att det kan bli den dagen 😉
Haha! Jag tycker också bara det verkar mysigt om det skulle bli på den dagen. Du får väl berätta för oss sen så vi får höra vad som hänt. :)
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus