Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpsykisk-hälsa
Läst 699 ggr
Natalieforsbom
0

Utbränd?

Hej vet inte om denna sida är rätt sida att vända sig till men jag har varit väldigt stressad under en lång tid, haft det tufft i skolan, stressad på fritiden osv .. Mått kasst helt enkelt.. Så min fråga är egentligen hur man vet om man är utbränt ? Jag har svårt att komma till ro när jag ska sova Svårt att skratta från hjärtat .. Inget ä kul längre .. Jag har fått ont i magen och mått illa och de har blivit så illa så jag spyr dregel nu har gjort det på morgonen i två dagar o så fort jag vet att jag inte ska till skolan släpper de … Tacksam för svar ! Inga elaka kommentarer tack !

Evelina!
0

Tycker att du ska ställa dig frågan varför du är stressad i skolan och på fritiden? Vad har ändrats sedan du mådde bra? Vad är det som gör att du vantrivs så i skolan att du mår illa och att det sedan släpper när du vet att du inte ska dit?

Om du är utbränd eller ej kan bara en läkare bedöma, så är du orolig över det tycker jag att du ska boka tid hos vårdcentralen och berätta om dina symtom.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Natalieforsbom
0

Okej tack för svaret !

Bill&Bull
0

Utbränd eller om man har en början till depression kan ha ganska lika symptom. Men det är bra att du lyssnar på förändringar i ditt mående, för oftast märker man en förändring på sig själv även fast man kanske inte vet varför. Men när du känner att inget är kul längre och du har svårt att komma till ro så ska du ta det på allvar. Tycker också du ska gå till läkare och berätta om dina problem. Ju tidigare desto bättre! :)

||My Love For Animals Is Immortal||